Karşılaştıkları sorunların çözümünde
çeşitli stratejilere başvuran öğretmenler için internet kaynakları ve sosyal
medya temel başvuru kaynağı olarak dikkat çekmektedir. Günümüzde, birçok sosyal
ağ sitesi ortaya çıkmış ve insanların iletişimini, etkileşimini, işbirliğini,
çalışmasını ve hatta öğrenme sürecini bile yeniden şekillendirmiştir.
Öğretmenler, ürettikleri bilgiyi kısa sürede istedikleri bireylere
ulaştırabilmek ya da başkaları tarafından üretilmiş bilgiyi karşılaştığı
sorunların çözümünde kullanmak üzere internet ve sosyal ağlardan
yararlanmaktadır. Bu yararlanma süreci zaman zaman meslektaş dayanışması olarak
karşımıza çıkmaktadır. Öğretmenlerin
sosyal medyadaki mesleki dayanışmaları ve yardım arayışları öğretmenlerin
hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde önemli bir ip
ucu olarak değerlendirilebilir. Bu amaçla bu araştırmada okul öncesi eğitim
öğretmenlerinin sosyal medya kanalı ile meslektaşlarına yönelttikleri sorunlar
ve yardım talepleri incelenmiştir.
Bu araştırma doküman incelemesi yönteminin
kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, okul öncesi eğitim
öğretmenlerinin etkin olarak
kullandıkları “okulöncesi.com” sitesindeki
forum bölümlerinden meslektaşları
ile etkileşim-dayanışma başlıklı olanında yer alan son beş yılın
(2013-2017) kayıtları incelenerek toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak inceleme formları kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen
sonuçların, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin mesleğe hazırlanmasında ve
meslek içinde yetişmesinde hangi alanlarda sorun olduğunun belirlenmesine katkı
sağlayacağı umulmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |