BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Programlarına İlişkin İhtiyaç, Değerlendirme ve Beklentileri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 120 - 140, 01.08.2017

Öz

Bu çalışmada, mesleki gelişimin önemli bir boyutunu teşkil eden hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin matematik öğretmenlerinin ihtiyaç, değerlendirme ve beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca dönük olarak tasarlanan çalışma, tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak desenlenmiştir. Çalışmanın örneklemi, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde resmi eğitim kurumlarında görev yapan 104’ü lise ve 110’u ortaokul olmak üzere toplam 214 matematik öğretmeninden oluşmuştur. Veriler açık uçlu sorulardan oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcıların yazılı olarak verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda katılımcıların kendi alanları (matematik eğitimi) ve alanları dışında aldıkları ve ihtiyaç duydukları eğitim konuları belirlenmiş, hizmetiçi eğitim programlarının verimliliğine ilişkin değerlendirmeleri ortaya konulmuş ve hizmetiçi eğitim programlarında görev alacak eğitmenlerde aradıkları mesleki ve kişisel özellikler tespit edilmiştir. Bulgular, literatürde belirtilen etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri çerçevesinde tartışılmış ve öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlere dönük değerlendirme ve beklentilerinin etkili mesleki gelişim programlarında bulunması gereken özellikler ile önemli ölçüde örtüştüğü görülmüştür.

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 120 - 140, 01.08.2017

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Fatih Özmantar

Sevcan Önala Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özmantar, M. F., & Önala, S. (2017). Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Programlarına İlişkin İhtiyaç, Değerlendirme ve Beklentileri. International Journal of Field Education, 3(1), 120-140.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030