Bu çalışmanın amacı, sekizinci
sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik düzeylerini incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında uygun örnekleme
yöntemi ile Afyonkarahisar ilinden seçilen üç çeşit ortaokuldan, 197 kız öğrenci
ve 183 erkek öğrenci olmak üzere toplam 380 kişiden oluşmaktadır. Araştırma,
nicel araştırma yöntemi olan tarama modeli çeşitlerinden genel tarama ile
yapılmıştır. Araştırmada ölçek olarak Durukan ve Maden (2012) tarafından
hazırlanmış Türkçe dersi öz yeterlik algısı ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde, okul türü değişkeni, anne eğitim durumu değişkeni ve baba eğitim
durumu değişkeni açısından tek yönlü varyans analizi ve cinsiyet, okul dışı
destek değişkeni açısından t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi tüm
testler için .05 alınmıştır. Araştırma bulguları sekizinci sınıf öğrencilerinin
Türkçe öz yeterlik düzeyleri, cinsiyet, okul türü, anne baba eğitim durumu ve
ders öğretmeni dışında yardım alıp almama açısından anlamlı farklılık göstermiştir.
Araştırmada, ölçeğin güvenirliğiyle ilgili olarak hesaplanan Cronbach α
katsayısı 0.92 hesaplanmıştır. Ayrıca sekizinci sınıf öğrencilerinin Türkçe öz
yeterlik düzeyleri yüksek olarak belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030