Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının coğrafya derslerinde
kullandıkları öğrenme stratejilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı bahar
döneminde Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1, 2, 3 ve 4. sınıfta okuyan
189 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Toy (2007) tarafından
geliştirilen Aydın(2011) tarafından coğrafya dersine uyarlanan Öğrenme Stratejileri Ölçeği aracılığı
ile toplanmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testi (LSD) kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya
derslerinde en çok örgütleme stratejilerini en az ise planlama stratejilerini kullandıkları tespit
edilmiştir. Araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya dersinde
kullandıkları öğrenme stratejileri ile cinsiyet değişkeni arasında kadınlar lehine
anlamlı farklılık olduğu tespit edilirken, sınıf düzeyi değişkeni açısından ise
anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030