Başta Almanya olmak üzere Avrupa’nın çeşitli ülkelerine 1960’lı yıllardan itibaren işçi göçleri yaşanmıştır. Türklerin işçi olarak göç etmiş olduğu Avrupa ülkelerinden biri de Fransa’dır. Fransa’ya giden bu bireyler, bir süre çalıştıktan sonra anavatanları olan Türkiye’ye geri dönmeyi planlasalar da aile birleşimi politikası ile ailelerini yanlarına almalarıyla birlikte Fransa’da kalıcı hale gelmişlerdir. Ailelerin genişlemesi ve işçi göçlerinin artması ile birlikte Fransa’daki Türklerin sayısı her geçen gün artmış ve günümüzde 800.000 civarına ulaşmıştır. Fransa’da kalıcı olmaları Türklerin kimliklerini korumaları gerekliliğini ortaya çıkarmış ve buna yönelik çalışmalar işçi göçlerinin hemen ardından başlatılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada da Fransa’daki Türk Diasporasının kimliğinin korunmasına yönelik faaliyetlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda Fransa’da yaşayan Türklerin anadili olan Türkçe’nin eğitimine yönelik faaliyetler ve dini ihtiyaçlarına yönelik faaliyetler incelenmiştir. Araştırma sonucunda; Fransa’da yaşayan Türklerin, kimliklerini koruma konusunda hassas oldukları ve buna yönelik çalışmalara önem verdikleri görülmüştür. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin, Fransa’daki Türklerin kimliklerinin korunmasına yönelik faaliyetler yürüttüğü ve tarihi süreçte bu faaliyetlerin arttırıldığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra Türklerin anadili olan Türkçe’nin öğretiminde eğitim müşavirliğinin, bağlı eğitim ataşeliklerin ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından görevlendirilen Türkçe öğretmenlerinin önemli yere sahip olduğu görülmüştür. Son olarak da Fransa’daki Türklerin dini gereksinimlerinin karşılanmasında Türkiye Cumhuriyeti Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, Fransa’ya görevlendirilen din görevlilerinin ve Fransa’da bulunan DİTİP derneklerinin aktif rol üstlendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030