Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları problemleri ortaya koymaktır. Bu amaçla 40 sınıf öğretmeni ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmaya katılan öğretmenlerin 20 si devlet kurumunda 20 si de özel okulda görev almaktadır. Görüşmeler, pandemi sürecinin olumsuz koşullarından dolayı online ortamda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenler ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. İçerik analizi sonrasında 4 tema belirlenmiş, bu temalarda toplam 39 kod ortaya çıkarılmıştır. Katılımcılar, Covid-19 pandemi sürecinde kullanılan uzaktan eğitim modeli sayesinde mesleki gelişim sağladıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca ders anlatımı için kullandıkları bilgisayar, bilgisayar programı, bilgisayar yazılımı ve internet gibi birçok materyali iyi bir seviyede kullanmayı öğrenmişlerdir. Öğretmenler uzaktan eğitimde yaşadıkları materyal, teknolojik alet, online süreç konusunda yaşadığı problemlerin öğrencilerin dikkat ve motivasyonu üzerinde olumsuz yönde etki ettiği ve derse olan ilgi ve katılımı azalttığını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030