Bu araştırmanın amacı; müzik öğretmenlerinin sanatsal liderliğe ve sanatsal liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin görüşlerini öğrenmek, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engelleri tespit etmek ve bu engellerden yöneticilere, velilere, öğretmenlere ve öğrencilere ilişkin hususların neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden olgubilim araştırma modeli kullanılmıştır. Olgubilim araştırma yaklaşımının gerekçesi, araştırmaya ilişkin merak edilen olgu ve algılarla ilgili detaylı ve zengin veriler sunması, bu olguları anlamlandırması, insanların belirli bir kavramla ilgili deneyimlerini, anlayışlarını, bakış açılarını ve algılarını ifade etmelerini sağlayan olguların özünü betimlemesidir (van Manen, 2007; Rose vd. 1995). Bu bağlamda müzik öğretmenlerinin sanatsal liderliği kavramının bir olgu olarak ele alınması, katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşme formuna bağlı kalınarak derinlemesine görüşmeler yapılması, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engellerin detaylı olarak incelenmesi amacıyla olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde, objektif ve sistematik tanımlamalar yapılarak veriler kontrollü yorumlanmış, tematik kodlamalara ve kategorilere ayrılarak alt temalar belirlenmiş, neden sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirilen verilerden sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engeller ağırlıklı olarak, törenler dışında müzik dersinin ve öğretmeninin değersiz görülmesi ve önemsenmemesi, öğretmene moral ve motivasyonun verilmemesi, sanata duyarlı olunmaması ve ilgi gösterilmemesi ve sınav odaklı eğitim sisteminin varlığı olarak görülmektedir.
Sanat Liderlik Sanatsal liderlik Sanat eğitimi Müzik öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: I |