Teknolojik anlamda özellikle bilgisayar
teknolojilerinde ki gelişmelerle habercilik alanı son 20 yıl içerisinde büyük
bir dönüşüme uğramıştır. Kâğıt bazlı habercilik giderek gerilerken habercilik
alanı dijital platformlara kaymıştır. Haber Merkezleri okuyucu için daha iyi
bir gazetecilik deneyimi oluşturmak için yeni yollar denerken teknoloji ile
içeriğin kesiştiği bu yeni alan da yenilikçi davranışların ortaya çıkmasında
haber odalarının özerkliği, çalışma kültürü, yönetim, teknoloji ve yenilikçi
bireylere olan ihtiyaç önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı haber
merkezlerinde ki yenilikçi davranışları Türkiye özelinde tartışmak ve internet medya profesyonellerinin haber oluşturma
pratiklerinde yarattığı dönüşümü saptamaktır. Bu amaçla çalışmanın sorunsalının
sınanması için veri toplama tekniği olarak Türkiye’de İnternet medyası
çalışanları ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakatlar ile
gazetecilik sektöründe yenilikçi davranışların neler olduğu ortaya konulmuştur.
Araştırmada ayrıca çevrimiçi haber merkezlerinde çalışanlarının haber odası
çalışma rutinleri ve teknoloji bağlamında eğilimleri saptanmaya çalışılmıştır.
Çalışma da özellikle teknolojinin haber yazım biçiminde dönüşümde önemli bir
faktör olduğu ortaya çıkmış ve haber odasında çalışma kültürünün yeniliklere
açık bireyler tarafından yürütüldüğü tespit edilmiştir.
Yeni Medya Yeni Gazetecilik Gazetecilik İnovasyon ve Gazetecilik
In the technological sense,
particularly in computer technology, the field of journalism has undergone a
great transformation in the last 20 years. As paper-based journalism gradually
declined, the field of journalism has shifted to digital platforms. While News
Centers are trying new ways to create a better journalistic experience for
readers, this new area where technology and content intersect, the need for the
autonomy, the working culture, the management, the technology and the
innovative individuals of the news rooms is important for the emergence of
innovative behaviors. On this study we aimed to discuss innovative behaviors in
news centers in Turkey and to identify the transformation that internet media
professionals have made in their news production practices. For this purpose,
we conducted an in-depth interview with internet media employees in Turkey as a
data collection technique for testing the problematic of the study. With these
interviews, we revealed what innovative behaviors are in the journalism sector.
We also attempted to identify trends in newsroom work routines and technology
context in online news centers. In the study it was found out that the
technology has an important role in the transformation of news writing format
and the work cultures in the newsrooms are carried out by the individuals who
are innovative.
New Media New Journalism Journalism Innovation and Journalism
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8 - ARALIK |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.