Bu çalışmada yabancı
dil olarak Türkçe öğretiminde ezbere şiir okumanın konuşma becerisine etkisi
tespit edilmiştir. B-1, B-2, C-1 ve C-2 kurları için temalara uygun seçilen
şiirlerle uygulanan yöntemin kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerde deney
grubu öğrencilerinden yana anlamlı farklılık gösterdiği gözlenmiştir. Onar
kişiden oluşan seviye sınıflarında dört kurda 40 deney, 40 kontrol grubu
öğrencisi örneklemi oluşturmaktadır. Şiirin seçimi, ezberlenmesi ve anlaşılması
sürecinden sonra sınıfta okunan şiirlerde kelimelerin telaffuzu, yüz ifadeleri,
beden dili, ses tonu kullanımı kaydedilen videolardan verilen yönergeye göre
değerlendirilmiştir. Şiirin okunmasından sonra sınıftaki diğer öğrencilerin
katılımıyla şiirler hakkında konuşulmuş, iş birlikli öğrenme yöntemi ile şiir
tüm sınıfla paylaşılmıştır. Her şiirden sonra video kayıtları yönergeye göre
içerik analizine tabi tutulmuş ve çözümlenmiştir. 40 öğrencinin dilimizin
ustalarına – şairlerine ait şiirleri anlamalarının, anlamlandırmalarının aynı zamanda
kültür aktarımıyla birlikte değerler eğitimi de sunduğu gözlenmiştir.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ezbere Şiir Okuma Konuşma Becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: