Bu çalışmada, okul öncesi eğitim alanında çalışan öğretmenlerin, okul öncesi dönemdeki çocukları tanıma ve değerlendirme konusundaki bilgi ve uygulama durumları incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji (olgu bilim) olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu, İstanbul Esenyurt ilçesinde okul öncesi öğretmen olarak çalışan 13 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı incelenerek içerik analizi yapılmıştır. Araştırmacılar arasındaki güvenirliği hesaplamak amacıyla Miles ve Huberman’ın formülü kullanılmış ve uyum düzeyi %83 olarak bulunmuştur. Araştırma sonuçları, öğretmenler arasında bilgi ve uygulama düzeylerinde farklılıklar olduğunu göstermektedir. Bu farklılıkların öğretmenlerin mesleki deneyimleri, eğitim düzeyleri ve diğer etkileyici faktörlerle ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tarama ve değerlendirme yöntemleriyle ilgili sınırlılıklarının, mesleki deneyimlerinin az olması ve sınıf mevcutlarının yüksek olmasından kaynaklandığı görülmektedir. Bu çalışmanın sonuçlarına dayanarak, gelecekte benzer çalışmaların yapılması önerilmektedir. Bu çalışmalar, okul öncesi öğretmenlerinin tarama ve değerlendirme süreçlerindeki bilgi düzeyini daha ayrıntılı olarak inceleyebilir veya belirli faktörlerin bu bilgi düzeyini nasıl etkilediğini daha kapsamlı bir şekilde araştırabilir.
Değerlendirme Erken çocukluk Gelişim Okul öncesi öğretmen Tarama
In this study, the knowledge and practice of teachers working in the field of preschool education on recognizing and evaluating preschool children were examined. The research was designed as phenomenology, one of the qualitative research designs. The study group consists of 13 teachers working as preschool teachers in Esenyurt district of Istanbul. A semi-structured interview form prepared in line with expert opinions was used as data collection tools. The data obtained in the study were examined separately by two researchers and content analysis was performed. Miles and Huberman's formula was used to calculate the reliability between researchers and the agreement level was found to be 83%. Research results show that there are differences in knowledge and practice levels among teachers. It has been determined that these differences are related to teachers' professional experience, education levels and other influencing factors. It seems that teachers' limitations regarding screening and evaluation methods arise from their low professional experience and high-class sizes. Based on the results of this study, it is recommended that similar studies be conducted in the future. These studies can examine in more detail the level of knowledge of preschool teachers in screening and evaluation processes or more comprehensively investigate how certain factors affect this level of knowledge.
Preschool teacher early childhood development screening evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |