Bu araştırmanın amacı, üniversite
öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine katılımlarını etkileyen kısıtlamalar
ile ilgili algılarını araştırmaktır. Araştırmada, ölçme aracı olarak Boş Zaman
Engelleri Ölçeği (BZEÖ) kullanılmıştır. BZEÖ üniversite öğrencilerinin boş
zaman faaliyetlerine katılımları üzerindeki kısıtlamaların algılarını ölçmek
için geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Kastamonu Üniversitesi
öğrencileri, örneklemini ise, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Kastamonu
Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören, 18-30
yaş arası 300 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler
incelendiğinde, bazı katılımcıların cevaplarının “geçersiz” olduğu saptanmış ve
araştırmanın örneklemini 232 (91 kadın ve 141 erkek) üniversite öğrencisi
oluşturmuştur. BZEÖ alt boyutlarına göre, cinsiyet ve yaş ile ilgili ortalama
farklılıkları incelemek için Bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Kadın
üniversite öğrencilerinin BZEÖ’nün tüm alt boyutlarında daha yüksek puan
ortalamaları bulunmasına rağmen, t-testi analizlerine göre tüm alt boyutlar
için kadın ve erkek öğrencilerin puan ortalamaları arasında anlamlı (p> .05)
fark bulunmamaktadır. Yaş grupları arasında da puan ortalamaları açısından
anlamlı fark (p> .05) bulunmamaktadır. Genel bulgular, tesis / hizmet ve
erişilebilirlik alt boyutunun boş zaman faaliyetleri için en büyük kısıtlama
olduğunu, arkadaş eksikliğinin ise, tüm katılımcılar için en az kısıtlayıcı
olduğunu göstermektedir.
The purpose of this research is to analyze the
perceptions of the university students related with the constraints that affect
the participation to leisure time activities. In this
study, Turkish Leisure
Constraints Questionnaire (T-LCQ) was used as a data collection tool. LCQ
measure university students’ perceptions of constraints on leisure
participation. The population of the research consists of the students
of Kastamonu University and the sampling consists of 300 university students
between the ages of 18-30 who are studying in the department of Physical
Education and Sports Teaching at Kastamonu University in the academic year of
2012-2013. When the obtained data were analyzed, it was determined that the
answers of some participants were "invalid" and 232 university
students (91 female and 141 male) formed the sampling of the research. According
to the sub-dimensions of T-LCQ, independent sample t-test was used to examine
the mean differences related with gender and age. Although female university
students have higher average scores in all sub-dimensions of T-LCQ, there is no
significant difference (p> .05) between the mean scores of male and female
students for all sub-dimensions according to t-test analyzes. No significant
difference was observed between age groups (p> .05). General findings show
that the sub-dimension of facility / service and accessibility is the biggest
constraint for leisure time activities and the lack of friends is the least
constraint for all participants.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.