Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Physical Education Teachers on National and Cultural Values Gained Through Physical Education and Sports Activities

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 90 - 104, 30.12.2021
https://doi.org/10.46463/ijrss.1014701

Öz

The aim of this research is to examine the opinions of physical education teachers regarding national and cultural values gained through physical education and sports activities. In the research, the interview method was used from qualitative research patterns. The research group consists of 19 physical education teachers (12 Males and 7 Women) selected according to the easily accessible sampling method from purposeful sampling methods, which is one of the improbable sampling strategies working at the middle and high school level in Gaziantep province in the 2019-2020 Academic Year. The research data were collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. In the research, the data were evaluated by content analysis method. According to the results of the study it has been determined that physical education teachers think that physical education and sports activities have positive effects in the development of students in terms of national and cultural values, but have various criticisms and suggestions for the implementation of such activities.

Kaynakça

  • Akbayrak, H. (1987). Osmanlı’dan cumhuriyet’e millî bayramlar. Tarih ve Toplum, 8(43), 31-38.
  • Akturan, U., & Esen, A. (2008). Fenemonoloji. T. Baş & U.Aktaran (Ed.), Nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Altun, A. S. (2003). Eğitim yönetimi ve değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 7-18.
  • Aracı H. (2000). Okullarda beden eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Aracı, H. (1999). Okullarda beden eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Avcı, N. (2007). Resmi bayram ve törenlerin kutlanma şekilleri ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri üzerine bir değerlendirme (Afyonkarahisar örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Ay, T. S., & Güllü, S. (2020). Sosyal bilgiler dersi bağlamında geçmişten günümüze milli bayram törenleri: Etnografik bir araştırma. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 145-168.
  • Bailey, R. (2006). Physical education and sport in schools: A review of benefits and outcomes. Journal of School Health, 76(8), 397-401. doi: 10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x
  • Bailey, R., Armour, K., Kirk, D., Jess, M., Pickup, L., Sandford, R., & BERA Physical Education and Sport Pedagogy Special Interest Group. (2009). The educational benefits claimed for physical education and school sport: An academic review. Research Papers in Education, 24(1), 1-27. doi: 10.1080/02671520701809817
  • Bardi, A. & Schwartz, H.S. (2003). Values and behavior: Strength and structure of relations. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(10), 1207-1220.
  • Berg B. L,, & Lune H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (A. Asım, Çev. Ed.), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek araştırmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Brown, J.D., & Siegel, J.M. (1988). Exercise as a buffer of life stress: A prospective study of adolescent health. Health Psychology, 7(4), 341-353.
  • Bulger, R. (2015). Establishing a national culture of health and its values. Journal of Thoracic Disease, 7(1), 111-114. doi:10.3978/j.issn.2072-1439.2015.01.02
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev. Ed.), Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Çelepi, M. S. (2020). Toplumsal anımsamanın millî bayramlar ile gerçekleşmesi: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(TBMM’nin 100. Yılı ve Millî İrade Özel Sayısı), 30-43.
  • Çetin, Ş. (2015). Millî değerlerin öğretimine yönelik tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Türkçe Çalışmaları, 10(11), 447-460.
  • Doğan, İ., Güven, Ö., & Yıldız, Ö. (2020). Beden eğitimi dersinin öğrenciye kazandırdığı değerlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Erkan, E. M., Güven Ö., & Ayan D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Der Yayınları.
  • Etnier, J. L., Salazar, W., Landers, D. M., Petruzzello, S. J., Han, M., & Nowell, P. (1997). The influence of physical fitness and exercise upon cognitive functioning: A meta-analysis. Journal of Sport & Exercise Psychology, 19(3), 249-277.
  • Fraser-Thomas, J., Côté, J., & Deakin, J. (2005). Youth sport programs: An avenue to foster positive youth development. Physical Education and Sport Pedagogy, 10(1), 19-40. doi: 10.1080/1740898042000334890
  • Gerek, Z. (2007). Halk oyunları ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin fiziksel uygunluklarının eurofit ile karşılaştırılması (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (A. Ersoy, & P. Yalçınoğlu, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göleç, S. (2019). Osmanlı döneminde okula yeni başlayan çocuklar için düzenlenen törenlerin pedagojik açıdan değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Gould, D., & Carson, S. (2008). Life skills development through sport: Current status and future directions. International Review of Sport and Exercise Psychology, 1(1), 58-78. doi: 10.1080/17509840701834573
  • Gürbüz S., & Şahin, F. (2018) Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hardman, K., & Marshall, J. (2005). Physical education in schools in european context: character principles, promises and implementation realities. In K. Green & K. Hardman, (Eds.), Physical education, essential issues, London: Sage Publications.
  • İlyas, A. (2018). Yerel basına göre 1935-1950 yılları arasında Urfa'da mahalli ve milli bayram kutlamaları. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 202-217.
  • Işıkgöz, M. E., Esentaş, M., & Işıkgöz, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 661-676.
  • Karacaoğlu, M. Ö. (2019). Millî şuur ve Türk dili: Millî eğitim üzerine yazılar. A. F. Arıcı, & M. Başaran, (Ed.), İstanbul: Efe Akademi.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılınç, E. (2018). Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. Ş. Arslan, (Ed.), İçinde: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Landers, D. M., & Petruzzelo, S. J. (1994). The effectiveness of exercise and physical activity in reducing anxiety and reactivity to psychosocial stressors. In H. A. Quinney., L. Gauvin. & A. E. Wall, (Eds.), Toward active living, Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Martin, J. J. P., & Gonzalez, J. D. (2012). Teaching values through education at-risk in Spain: an intervention program. International Review on Sport and Violence, 5, 64-83.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage Publications.
  • Morse, J. M. (2010). Procedures and practice of mixed method design: Maintaining control, rigor, and complexity. Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research, London: Sage Publications.
  • Öçalan, M., & Erdoğdu, M. (2009). Ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi dersinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 280-291.
  • Pehlivan, Z., & Konukman, F. (2004). Fair-play kavramının geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-53.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods, Thousand Oaks. CA, Sage Publications Inc.
  • Prysiazhniuk, S., Tolubko, V., Oleniev D., Parczevskyy, Y., Prontenko, K., Griban, G., & Zhyrnov O. (2018). The influence of physical activities on biological age parameters of the first-year female students from the special medical department. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 561-564. doi:10.7752/jpes.2018.02081
  • Pühse, U., & Gerber, M. (2005). International comparison of physical education: Concepts, problems, prospects. Aachen: Meyer & Meyer Sport.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. (D. Bayrak, & H. B. Arslan, Z. Akyüz, Çev.), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ritchie, J., Lewis, J., & Elam, G. (2003). Designing and selecting samples. Qualitative research practice: A guide for social science students and researchers. In Ritchie. J. & Lewis. J, (Eds), London: Sage Publications.
  • Roulston, K. (2010). Reflective interviewing: A guide to theory and practice. London: Sage Publications.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sabirova, G., & Zinoviev, A. (2016). Urban local sport clubs, migrant children and youth in Russia. Community Development Journal, 51(4), 482-498.
  • Şahin, M., & Dönmez, B. (2019). 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı hakkında beden eğitimi öğretmenlerin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 44(202), 193-214.
  • Şavkili, C., & Ertem, G. (2019). Kars'ta Cumhuriyet Bayramı kutlamaları (1930-1949). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1(23), 199-226.
  • Schwartz, H.S., & Bilsky, W. (1987). Toward a universal psychological structure of human values. Journal Personality and Social Psychology, 53(3), 550-562.
  • Schwartz, S. H. (1994). Are there universal aspects in the structure and contents of human values. Journal of Social Issues, 50(4), 19-45.
  • Segrave, J.O., & Hastad, D.N. (1982). Delinquent behavior and interscholastic athletic participation. Journal of Sport Behavior, 5(2), 96-111.
  • Shank, G. D. (2006). Qualitative research: A personal skills approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Sofi, M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin milli bayram (23 Nisan ve 19 Mayıs) törenlerine ilişkin problem ve beklentilerin belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: Integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. London: Sage Publications.
  • Topal, Y. (2019). Değerler için ve kök değer. Mavi Atlas, 7(1), 245-254.
  • Uslu, M. (2013). Halk oyunları çalışmalarının üniversite öğrencilerinin psiko-sosyal gelişimlerine etkisi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 1-15.
  • Uzun, H. (2010). Milletin iradesiyle oluşan bir bayram: Atatürk'ü anma 19 Mayıs gençlik ve spor bayramı ve Atatürk döneminde kutlanışı. Journal of Black Sea Studies, 6(24), 109-125.
  • Vagle, M. D. (2014). Crafting phenomenological research. California: Left Coast Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Ö., & Özbay, G. (2013). Beden eğitimi dersi öğrenci değer yönelimi ölçme aracının geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 4(11), 28-42.
  • Yoncalık, O. (2004). Milli eğitimde bir çocuk yetiştirme alanı olarak halk (dansları) ve beden eğitimi öğretmenliği. Millî Eğitim Dergisi, 164(3).

Beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri Yoluyla Kazanılan Millî ve Kültürel Değerlere İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 90 - 104, 30.12.2021
https://doi.org/10.46463/ijrss.1014701

Öz

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor etkinlikleri yoluyla kazanilan millî ve kültürel değerlere ilişkin beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında Gaziantep ilinde ortaokul ve lise kademesinde görev yapan olasılıksız örnekleme stratejilerinden biri olan amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre seçilen 19 beden eğitimi öğretmeni (12 Erkek, 7 Kadın) oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin milli ve kültürel değerler açısından, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin öğrencilerin gelişim alanlarında olumlu etkiler oluşturduğunu düşündükleri ancak bu tür etkinliklerin uygulanmasına yönelik çeşitli eleştirilerinin ve önerilerinin olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbayrak, H. (1987). Osmanlı’dan cumhuriyet’e millî bayramlar. Tarih ve Toplum, 8(43), 31-38.
  • Akturan, U., & Esen, A. (2008). Fenemonoloji. T. Baş & U.Aktaran (Ed.), Nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Altun, A. S. (2003). Eğitim yönetimi ve değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 7-18.
  • Aracı H. (2000). Okullarda beden eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Aracı, H. (1999). Okullarda beden eğitimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Avcı, N. (2007). Resmi bayram ve törenlerin kutlanma şekilleri ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri üzerine bir değerlendirme (Afyonkarahisar örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Ay, T. S., & Güllü, S. (2020). Sosyal bilgiler dersi bağlamında geçmişten günümüze milli bayram törenleri: Etnografik bir araştırma. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 145-168.
  • Bailey, R. (2006). Physical education and sport in schools: A review of benefits and outcomes. Journal of School Health, 76(8), 397-401. doi: 10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x
  • Bailey, R., Armour, K., Kirk, D., Jess, M., Pickup, L., Sandford, R., & BERA Physical Education and Sport Pedagogy Special Interest Group. (2009). The educational benefits claimed for physical education and school sport: An academic review. Research Papers in Education, 24(1), 1-27. doi: 10.1080/02671520701809817
  • Bardi, A. & Schwartz, H.S. (2003). Values and behavior: Strength and structure of relations. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(10), 1207-1220.
  • Berg B. L,, & Lune H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (A. Asım, Çev. Ed.), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek araştırmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Brown, J.D., & Siegel, J.M. (1988). Exercise as a buffer of life stress: A prospective study of adolescent health. Health Psychology, 7(4), 341-353.
  • Bulger, R. (2015). Establishing a national culture of health and its values. Journal of Thoracic Disease, 7(1), 111-114. doi:10.3978/j.issn.2072-1439.2015.01.02
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve deseni. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev. Ed.), Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • Çelepi, M. S. (2020). Toplumsal anımsamanın millî bayramlar ile gerçekleşmesi: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(TBMM’nin 100. Yılı ve Millî İrade Özel Sayısı), 30-43.
  • Çetin, Ş. (2015). Millî değerlerin öğretimine yönelik tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elektronik Türkçe Çalışmaları, 10(11), 447-460.
  • Doğan, İ., Güven, Ö., & Yıldız, Ö. (2020). Beden eğitimi dersinin öğrenciye kazandırdığı değerlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Erkan, E. M., Güven Ö., & Ayan D. (1998). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Der Yayınları.
  • Etnier, J. L., Salazar, W., Landers, D. M., Petruzzello, S. J., Han, M., & Nowell, P. (1997). The influence of physical fitness and exercise upon cognitive functioning: A meta-analysis. Journal of Sport & Exercise Psychology, 19(3), 249-277.
  • Fraser-Thomas, J., Côté, J., & Deakin, J. (2005). Youth sport programs: An avenue to foster positive youth development. Physical Education and Sport Pedagogy, 10(1), 19-40. doi: 10.1080/1740898042000334890
  • Gerek, Z. (2007). Halk oyunları ve spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin fiziksel uygunluklarının eurofit ile karşılaştırılması (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (A. Ersoy, & P. Yalçınoğlu, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göleç, S. (2019). Osmanlı döneminde okula yeni başlayan çocuklar için düzenlenen törenlerin pedagojik açıdan değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Gould, D., & Carson, S. (2008). Life skills development through sport: Current status and future directions. International Review of Sport and Exercise Psychology, 1(1), 58-78. doi: 10.1080/17509840701834573
  • Gürbüz S., & Şahin, F. (2018) Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hardman, K., & Marshall, J. (2005). Physical education in schools in european context: character principles, promises and implementation realities. In K. Green & K. Hardman, (Eds.), Physical education, essential issues, London: Sage Publications.
  • İlyas, A. (2018). Yerel basına göre 1935-1950 yılları arasında Urfa'da mahalli ve milli bayram kutlamaları. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 202-217.
  • Işıkgöz, M. E., Esentaş, M., & Işıkgöz, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik değer düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman il örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 661-676.
  • Karacaoğlu, M. Ö. (2019). Millî şuur ve Türk dili: Millî eğitim üzerine yazılar. A. F. Arıcı, & M. Başaran, (Ed.), İstanbul: Efe Akademi.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kılınç, E. (2018). Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. Ş. Arslan, (Ed.), İçinde: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Landers, D. M., & Petruzzelo, S. J. (1994). The effectiveness of exercise and physical activity in reducing anxiety and reactivity to psychosocial stressors. In H. A. Quinney., L. Gauvin. & A. E. Wall, (Eds.), Toward active living, Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Martin, J. J. P., & Gonzalez, J. D. (2012). Teaching values through education at-risk in Spain: an intervention program. International Review on Sport and Violence, 5, 64-83.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage Publications.
  • Morse, J. M. (2010). Procedures and practice of mixed method design: Maintaining control, rigor, and complexity. Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research, London: Sage Publications.
  • Öçalan, M., & Erdoğdu, M. (2009). Ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi dersinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 280-291.
  • Pehlivan, Z., & Konukman, F. (2004). Fair-play kavramının geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-53.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods, Thousand Oaks. CA, Sage Publications Inc.
  • Prysiazhniuk, S., Tolubko, V., Oleniev D., Parczevskyy, Y., Prontenko, K., Griban, G., & Zhyrnov O. (2018). The influence of physical activities on biological age parameters of the first-year female students from the special medical department. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 561-564. doi:10.7752/jpes.2018.02081
  • Pühse, U., & Gerber, M. (2005). International comparison of physical education: Concepts, problems, prospects. Aachen: Meyer & Meyer Sport.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. (D. Bayrak, & H. B. Arslan, Z. Akyüz, Çev.), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ritchie, J., Lewis, J., & Elam, G. (2003). Designing and selecting samples. Qualitative research practice: A guide for social science students and researchers. In Ritchie. J. & Lewis. J, (Eds), London: Sage Publications.
  • Roulston, K. (2010). Reflective interviewing: A guide to theory and practice. London: Sage Publications.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sabirova, G., & Zinoviev, A. (2016). Urban local sport clubs, migrant children and youth in Russia. Community Development Journal, 51(4), 482-498.
  • Şahin, M., & Dönmez, B. (2019). 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı hakkında beden eğitimi öğretmenlerin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 44(202), 193-214.
  • Şavkili, C., & Ertem, G. (2019). Kars'ta Cumhuriyet Bayramı kutlamaları (1930-1949). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1(23), 199-226.
  • Schwartz, H.S., & Bilsky, W. (1987). Toward a universal psychological structure of human values. Journal Personality and Social Psychology, 53(3), 550-562.
  • Schwartz, S. H. (1994). Are there universal aspects in the structure and contents of human values. Journal of Social Issues, 50(4), 19-45.
  • Segrave, J.O., & Hastad, D.N. (1982). Delinquent behavior and interscholastic athletic participation. Journal of Sport Behavior, 5(2), 96-111.
  • Shank, G. D. (2006). Qualitative research: A personal skills approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Sofi, M. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin milli bayram (23 Nisan ve 19 Mayıs) törenlerine ilişkin problem ve beklentilerin belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: Integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. London: Sage Publications.
  • Topal, Y. (2019). Değerler için ve kök değer. Mavi Atlas, 7(1), 245-254.
  • Uslu, M. (2013). Halk oyunları çalışmalarının üniversite öğrencilerinin psiko-sosyal gelişimlerine etkisi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 1-15.
  • Uzun, H. (2010). Milletin iradesiyle oluşan bir bayram: Atatürk'ü anma 19 Mayıs gençlik ve spor bayramı ve Atatürk döneminde kutlanışı. Journal of Black Sea Studies, 6(24), 109-125.
  • Vagle, M. D. (2014). Crafting phenomenological research. California: Left Coast Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Ö., & Özbay, G. (2013). Beden eğitimi dersi öğrenci değer yönelimi ölçme aracının geliştirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 4(11), 28-42.
  • Yoncalık, O. (2004). Milli eğitimde bir çocuk yetiştirme alanı olarak halk (dansları) ve beden eğitimi öğretmenliği. Millî Eğitim Dergisi, 164(3).
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özer Yıldız 0000-0002-2470-5457

Ahmet Deveci 0000-0003-1814-3539

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2021
Kabul Tarihi 21 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, Ö., Deveci, A., & Yıldız, M. (2021). Opinions of Physical Education Teachers on National and Cultural Values Gained Through Physical Education and Sports Activities. International Journal of Recreation and Sports Science, 5(1), 90-104. https://doi.org/10.46463/ijrss.1014701