Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE FAITH BASICS IN TIBETAN BUDDHISM AND BEYOND THE DEATH

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 2, 57 - 88, 28.02.2017

Öz

Tibetans, the devil, the soul, give great importance to believe in witches. There is perhaps the largest and largest panteon Lamaizm world. All the forces of nature were deified in Tibet. Shrine in Tibet, it is very common to visit holy relics and ruins. Country, countless holy places, and the remains of the famous reincarnate lama supernatural being is filled with sanctified by trees. Tibetan Buddhism is considered more important than life and death take place in the teachings of the killing centers.

Kaynakça

  • Aydın, Mehmet, (2005). Ansiklopedik Dinler Sözlüğü. Konya: Din Bilimler Yayınları.
  • Bersnev, Valeriy; Galata, Aleksanr (2006) Kniga Zagrobnıh Videniy: Anatologiya. Omsk: Amfora.
  • Biçurin, İakinf (1981). İstoriya Tibeta i Huhuno – Pa. Spb.
  • Bogoslovskiy, Vasiliy (1962) Ocherk İstorii Tibetskogo Naroda. Moskva.
  • Erengil, Cengiz (2004). Budizm. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Gerasimova, (1989)Tradisiyonnıe Verovaniya Tibettsov v Kultuvoy Sisteme Lamaizma. Novosibirsk: Nauka.
  • Gumilev, Lev (1960). Legenda i Deystvitelnost v Drevney İstorii Tibeta. Moskva: Vestnik İstorii Mirovoy Kulturı.
  • Güç, Ahmet, (2003). Çeşitli Dinlerde ve İslam’da Kurban. İstanbul: Düşünce Kitapevi.
  • Gündüz, Şinazi (1998). Din ve İnanç Sözlüğü. Konya: Vadi Yayınları.
  • Kıçanov, Evgeniy; Savitskiy, Lev (1975). Lyudi i Bogi Stranı Snegov, Oçerki İstorii Tibeta i Ego Kulturı. Moskva: Ros. Akad. Nauk, In-t Vostokovedeniya.
  • Kozlov, Pyotr (1920). Tibet i Dalay Lama. Peterburg: 15 – aya Gosudarstvennaya Tipografiya.
  • Kuznetsov B.(1998). Drevniy İran i Tibet (İstoriya Religii Bon). Spb: Evraziya.
  • Kuznetsov, B (2001). Bon i Mazdaizm. Spb: Evraziya.
  • Lama, Dalay (1994). Tibet, Pravda Osnovannaya Na Faktah. Moskva: İzdaniye Departamenta İnformatsii İ Mezhdunarodnykh Otnosheniy Tsentralnoy Tibetskoy dministratsii Yego Svyateyshestva Dalay-Lamı.
  • Molodtsova, Elena (2005). Tibet: Siyanie Pustotı. Moskva: Aleteya.
  • Neel, Alexandra, David (1987). Çin, Tibet ve Hint Öğretilerine Göre Ölümsüzlük ve Tekrar Doğuş. İstanbul: Ruh ve Madde yayınları.
  • Pavloviç, Bersnev; Galata, Aleksanr (2006). Kniga Zagrobnıh Videniy: Anatologiya. Omsk: Amfora.
  • Pitryaev, Vladislav (1998). Taynı Tibeta, Minsk: Harvest.
  • Prjewalsky, Nikolay (2007). Puteşestvie k Lobronu i na Tibet. Moskva: Drofa.
  • Rinponche, Sogyal (2002). Tibet’in Yaşam ve Ölüm kitabı. İstanbul: Dharma Yayınları.
  • Suzuki, Taitaro (1991). Hıristiyanlık ve Budizm’de Mistik Yaşam, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Sümer, İbrahim, (2003). Lotus’un İçindeki İnci, İstanbul: Kara Kutu Yayınları.
  • Şakabpa, V. (2003). Tibet. Politicheskaya İstoriya, SPb: Nartang.
  • Şarafullina, Aliya (2013). Budizm’de Ve Tibet Budizmi’nde İnanç Esasları, Y. Lisans Tezi, Bursa: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hökelekli, Hayati (1991) “Ölüm ve Ölüm Ötesi Psikolojisi”, Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. 3, 152–154.
  • Sümer, İbrahim (2000). “Tibet Budizm’inde Din Anlayışı”. Ankara Dinler Tarihi Araştırmaları II, 336 – 337.
  • Sümer, İbrahim (2002) “Türkler Arasında Budizm ve Tibet Budizm’i”, Ankara Dinler Tarihi Araştırmaları III, 567.
  • “Tibet'te Din - Budizm'de Hac” http://www.nasuhmahruki.com (Erişim tarihi 20 Ekim 2016)

TİBET BUDİZMİ’NDE İNANÇ ESASLARI VE ÖLÜM ÖTESİ

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 2, 57 - 88, 28.02.2017

Öz

Tibetliler, şeytanlara, ruhlara, cadılara inanmaya büyük önem verirler. Dünyada belki de en geniş ve en büyük panteon Lamaizm’de bulunmaktadır. Tibet’te tabiatın bütün güçleri tanrılaştırılmıştır. Tibet’te türbe, kutsal emanet ve kalıntıları ziyaret etmek çok yaygındır. Ülke, sayısız kutsal yerler, ünlü reenkarne lamalar ve tabiatüstü varlıkların kalıntılarıyla, kutsallaştırılmış ağaçlarla doludur. Tibet Budizm’i öğretisinde ölüm merkezde yer almakta ve ölüm hayattan daha önemli sayılmaktadır.

Kaynakça

  • Aydın, Mehmet, (2005). Ansiklopedik Dinler Sözlüğü. Konya: Din Bilimler Yayınları.
  • Bersnev, Valeriy; Galata, Aleksanr (2006) Kniga Zagrobnıh Videniy: Anatologiya. Omsk: Amfora.
  • Biçurin, İakinf (1981). İstoriya Tibeta i Huhuno – Pa. Spb.
  • Bogoslovskiy, Vasiliy (1962) Ocherk İstorii Tibetskogo Naroda. Moskva.
  • Erengil, Cengiz (2004). Budizm. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Gerasimova, (1989)Tradisiyonnıe Verovaniya Tibettsov v Kultuvoy Sisteme Lamaizma. Novosibirsk: Nauka.
  • Gumilev, Lev (1960). Legenda i Deystvitelnost v Drevney İstorii Tibeta. Moskva: Vestnik İstorii Mirovoy Kulturı.
  • Güç, Ahmet, (2003). Çeşitli Dinlerde ve İslam’da Kurban. İstanbul: Düşünce Kitapevi.
  • Gündüz, Şinazi (1998). Din ve İnanç Sözlüğü. Konya: Vadi Yayınları.
  • Kıçanov, Evgeniy; Savitskiy, Lev (1975). Lyudi i Bogi Stranı Snegov, Oçerki İstorii Tibeta i Ego Kulturı. Moskva: Ros. Akad. Nauk, In-t Vostokovedeniya.
  • Kozlov, Pyotr (1920). Tibet i Dalay Lama. Peterburg: 15 – aya Gosudarstvennaya Tipografiya.
  • Kuznetsov B.(1998). Drevniy İran i Tibet (İstoriya Religii Bon). Spb: Evraziya.
  • Kuznetsov, B (2001). Bon i Mazdaizm. Spb: Evraziya.
  • Lama, Dalay (1994). Tibet, Pravda Osnovannaya Na Faktah. Moskva: İzdaniye Departamenta İnformatsii İ Mezhdunarodnykh Otnosheniy Tsentralnoy Tibetskoy dministratsii Yego Svyateyshestva Dalay-Lamı.
  • Molodtsova, Elena (2005). Tibet: Siyanie Pustotı. Moskva: Aleteya.
  • Neel, Alexandra, David (1987). Çin, Tibet ve Hint Öğretilerine Göre Ölümsüzlük ve Tekrar Doğuş. İstanbul: Ruh ve Madde yayınları.
  • Pavloviç, Bersnev; Galata, Aleksanr (2006). Kniga Zagrobnıh Videniy: Anatologiya. Omsk: Amfora.
  • Pitryaev, Vladislav (1998). Taynı Tibeta, Minsk: Harvest.
  • Prjewalsky, Nikolay (2007). Puteşestvie k Lobronu i na Tibet. Moskva: Drofa.
  • Rinponche, Sogyal (2002). Tibet’in Yaşam ve Ölüm kitabı. İstanbul: Dharma Yayınları.
  • Suzuki, Taitaro (1991). Hıristiyanlık ve Budizm’de Mistik Yaşam, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Sümer, İbrahim, (2003). Lotus’un İçindeki İnci, İstanbul: Kara Kutu Yayınları.
  • Şakabpa, V. (2003). Tibet. Politicheskaya İstoriya, SPb: Nartang.
  • Şarafullina, Aliya (2013). Budizm’de Ve Tibet Budizmi’nde İnanç Esasları, Y. Lisans Tezi, Bursa: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hökelekli, Hayati (1991) “Ölüm ve Ölüm Ötesi Psikolojisi”, Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. 3, 152–154.
  • Sümer, İbrahim (2000). “Tibet Budizm’inde Din Anlayışı”. Ankara Dinler Tarihi Araştırmaları II, 336 – 337.
  • Sümer, İbrahim (2002) “Türkler Arasında Budizm ve Tibet Budizm’i”, Ankara Dinler Tarihi Araştırmaları III, 567.
  • “Tibet'te Din - Budizm'de Hac” http://www.nasuhmahruki.com (Erişim tarihi 20 Ekim 2016)
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Güç

Aliya Sharafullina

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2017
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güç, A., & Sharafullina, A. (2017). THE FAITH BASICS IN TIBETAN BUDDHISM AND BEYOND THE DEATH. International Journal of Social Inquiry, 9(2), 57-88.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134  26133  Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------