The importance of special occasions are remarkably increasing at the present time.
The consumers sensationalize those of special occasions in both their meanings
that they carry. Due to the hedonic motivations, they cannot notice what the
things that directing them to buy more.
In this study, it is aimed to explain how the
utilitarian and hedonic motives affect
the consumption culture with making a comparison among Turkey and the USA, Australia, and Britain and also expressing the
demographic and cultural differences among these countries. 2045 surveys had
been evaluated for this study. Surveys are analyzed with structural equation
model by using LISREL Statistical program. It is determined that which factors
effects consumers while gift shopping and it is seen that all countries have a positive attitude towards gift shopping. As a collectivist country, Turkey is separated in a
sense of culture from USA, Australia, and
Britain.
Hedonism Hedonic Consumption Consumption Culture Special Occasions Gift Giving
Özel
günlerin önemi hızla artmaktadır. Tüketiciler, özel günlerin taşıdıkları
anlamları duygusallaştırmaktadır. Hedonik güdülenmeler nedeniyle, tüketiciler,
kendilerini tüketmeye yönelten şeyin farkına varamamaktadırlar. Bu çalışmada,
hedonik ve faydacı güdülenmelerin, tüketim kültürünü nasıl etkilediğini, ABD,
Avustralya ve İngiltere ile Türkiye’yi karşılaştırarak değerlendirmek ve bu
ülkeler arasında demografik ve kültürel açıdan ne gibi farklılıklar olduğunu
ortaya koymak amaçlanmıştır.
Çalışmada
2045 adet anket analize tabi tutulmuştur. Anketler, LISREL istatistik programı
kullanılarak yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Tüketicilerin,
hediye alışverişi yaparken nelerden etkilendikleri belirlenmiş ve tüm
ülkelerde, hediye alışverişine yönelik olumlu bir tutum olduğu görülmüştür. Kolektivist
bir yapıya sahip olan Türkiye’nin, kültürel anlamda, ABD, Avustralya ve
İngiltere’den ayrıldığı görülmektedir.
Hedonizm Hedonik Tüketim Tüketim Kültürü Özel Günler Hediyeleşme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------