Bu araştırma, İstanbul ilindeki orta dereceli okullarda görev yapan okul müdürlerinin, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullara yönetici atama kriterleri konusundaki görüşlerini öğrenmek ve sonrasında ilgililere önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki orta dereceli okullarda görev yapan müdürler arasından uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen okul müdürleri oluşmaktadır. Araştırmada Gülşen ve Morgül tarafından 2014 yılında geliştirilen “Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Atama ve Görevlendirme Kriterleri” anketi kullanılmıştır. Anket sonuçları SPSS programına girilerek demografik değişkenlere göre varyans analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Demografik değişkenlerle okul yöneticisi atama kriterleri arasındaki olası farklılaşmalar Mann Whitney U Testi ile analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğinde cinsiyet, yaş, yöneticilikteki kıdem değişkenine göre anlamlı fark olduğu görülürken; branş değişkenine göre anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. Maddeler bazında bakıldığında ise; “Yönetici görevlendirmeleri eğitim öğretim yılı başlamadan önce yapılmalıdır”, “Eğitim kurumları yöneticiliğine yeniden atanmada nesnel, ölçülebilir, ayırt edici ölçütler esas alınmalıdır”, “Her derece ve türdeki eğitim kurumuna atamaya esas başarı göstergeleri belirlenmeli, bu göstergelere uygun atama yapılmalıdır” konusunda üst düzey katılım olduğu görülmektedir. Bu sonuçlara dayanarak; yönetici atamalarının eğitim öğretim yılı başlamadan önce yapılması, yönetici atamalarının ve görevlendirilmelerinin başarı göstergelerine uygun yapılması gerektiği önerilmektedir.
Milli eğitim bakanlığı Eğitim Okul yöneticisi Yönetici atama kriterleri Müdür
This research has been carried out to take the opinions of secondary school principals in the city of the İstanbul about the criteria employed for the assignments of school principals and to give sug-gestions to those concerned. The sampling of this research is composed of school principals who were chosen by the appropirate sampling method and who worked in secondary schools in 2014-2015 academic year, in İstanbul. The findings were uploaded to SPSS programme and assesed by using the variant analysis in compliance with demographic variables. The probable differantiations between principal appointment criteria with demographic variables were analyzed by Mann Whitney U Test. When the findings were analysed, it has been observed that there is a meaningful difference with regards to sex, age, seniority variance in management but, no difference, on the other hand, with regards to faculty. When observed on the basis of articles, there is a high level of agreement with regards to the following articles; “Principal assignments needs to be done before the academic year”, “Objective, measurable, dioristic criteria must be taken as basis in the reassingment of principals”, “Based on these findings assignments of school principalls must be done before the academic year and appointments to school must be done according to achievment indicators”.
Ministry of education Education School administrators Assignation criteria Director
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.