Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ticaret Odalarının vizyon ve misyonu üzerine bir araştırma

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 683 - 703, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.297602

Öz


Vizyon ve
misyon kavramları son yıllarda üzerinde çok durulan konular haline gelmiştir.
Kurumsal gelişim açısından bu kavramlar önemlidir. Kurumlar misyon ile
vizyonlarını tanımlamakta ve ilan etmektedirler. Bu çalışmada ticari meslek örgütlerinin
web siteleri aracılığıyla duyurulan vizyon ve misyon üzerine bir araştırma
yapılmıştır.



Kaynakça

  • Akdemir A. (2008). Vizyon Yönetimi, Ekin Basım, Bursa; Yayın Dağıtım.
  • Barca M., Yıldırım, M. (2003). Vizyon ve Misyon Bildirgeleri Sektörel Rekabet Dayanaklarını Ne Ölçüde Yansıtmaktadır?, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon
  • Dinçer. Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul; Beta Yayınları,
  • Doğan, S. (2000). İşletmelerde Vizyon ve Misyon Bildirisi Geliştirme ve Önemi, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir
  • Eren, E. (2005). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları
  • Kappler, E (1995). Bilim Olarak İşletme Eğitimi İle Kuruluş İçin Vizyon İsteklerinin Arasındaki Sistematik ilişki Konusunda Bir Deneme, SOLLMANN Ulrich, HEINZE Roderich, Vizyon Yönetimi, İstanbul; Evrim Yayınları.
  • Looss W. (1995). Vizyonların Uygulamaya Geçirilmesi:Bir Yönetim Görevi, SOLLMANN Ulrich, HEINZE Roderich, Vizyon Yönetimi, İstanbul; Evrim Yayınları.
  • Senge, S. (1993). Beşinci Disiplin, Çev: Ayşegül İLDENİZ, Ahmet DOĞUKAN, Yapı Kredi Yayınları
  • Yediyıldız, B. (2008). Türkiye’de Üniversitelerin Vizyonu ve Özgün Bilim Üretimi, Türk Kültürü 2008/1: Ankara; Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
  • Yontan, M. Sönmez, Ü. (2001). 21 Yüzyılda Muhasebenin Vizyonu ve Muhasebecinin Misyonu, 5. Muhasebe Denetimi Sempozyumu, http://archive.ismmmo.org.tr E.T:15.05.2010

A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 683 - 703, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.297602

Öz


The concepts of vision and mission have become the
topics that are focused on in last years. From the respect of the institutional
development, they are important concepts. The institutions define their vision
and mission and then announce them. In this study, a survey on the vision and
mission declared through the web sites of the commerce of chambers was
conducted.



Kaynakça

  • Akdemir A. (2008). Vizyon Yönetimi, Ekin Basım, Bursa; Yayın Dağıtım.
  • Barca M., Yıldırım, M. (2003). Vizyon ve Misyon Bildirgeleri Sektörel Rekabet Dayanaklarını Ne Ölçüde Yansıtmaktadır?, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon
  • Dinçer. Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul; Beta Yayınları,
  • Doğan, S. (2000). İşletmelerde Vizyon ve Misyon Bildirisi Geliştirme ve Önemi, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Nevşehir
  • Eren, E. (2005). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları
  • Kappler, E (1995). Bilim Olarak İşletme Eğitimi İle Kuruluş İçin Vizyon İsteklerinin Arasındaki Sistematik ilişki Konusunda Bir Deneme, SOLLMANN Ulrich, HEINZE Roderich, Vizyon Yönetimi, İstanbul; Evrim Yayınları.
  • Looss W. (1995). Vizyonların Uygulamaya Geçirilmesi:Bir Yönetim Görevi, SOLLMANN Ulrich, HEINZE Roderich, Vizyon Yönetimi, İstanbul; Evrim Yayınları.
  • Senge, S. (1993). Beşinci Disiplin, Çev: Ayşegül İLDENİZ, Ahmet DOĞUKAN, Yapı Kredi Yayınları
  • Yediyıldız, B. (2008). Türkiye’de Üniversitelerin Vizyonu ve Özgün Bilim Üretimi, Türk Kültürü 2008/1: Ankara; Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
  • Yontan, M. Sönmez, Ü. (2001). 21 Yüzyılda Muhasebenin Vizyonu ve Muhasebecinin Misyonu, 5. Muhasebe Denetimi Sempozyumu, http://archive.ismmmo.org.tr E.T:15.05.2010
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salim Şengel

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şengel, S. (2017). A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(3), 683-703. https://doi.org/10.24289/ijsser.297602
AMA Şengel S. A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2017;3(3):683-703. doi:10.24289/ijsser.297602
Chicago Şengel, Salim. “A Survey on the Vision and Mission of Chambers of Commerce”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 3 (Temmuz 2017): 683-703. https://doi.org/10.24289/ijsser.297602.
EndNote Şengel S (01 Temmuz 2017) A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 3 683–703.
IEEE S. Şengel, “A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 3, ss. 683–703, 2017, doi: 10.24289/ijsser.297602.
ISNAD Şengel, Salim. “A Survey on the Vision and Mission of Chambers of Commerce”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/3 (Temmuz 2017), 683-703. https://doi.org/10.24289/ijsser.297602.
JAMA Şengel S. A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:683–703.
MLA Şengel, Salim. “A Survey on the Vision and Mission of Chambers of Commerce”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 3, 2017, ss. 683-0, doi:10.24289/ijsser.297602.
Vancouver Şengel S. A survey on the vision and mission of Chambers of Commerce. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(3):683-70.

Cited By

ORTAOKULLARIN STRATEJİK PLANLARININ İNCELENMESİ
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hamdi BENLİ
https://doi.org/10.21764/maeuefd.484593

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.