Bu çalışmada, özgün ve özgür düşünmenin önemli olduğu
bir meslek olarak halı tasarımcılarının maruz kaldıkları mobbing
uygulamalarının tespit edilebilmesi ve bazı değişkenler açısından mobbing
uygulamalarının algısal olarak bu meslektekileri nasıl etkilediğinin analizi
amaçlanmıştır. Veriler, Gaziantep’teki halı firmalarında çalışmakta olan 96
tasarımcıdan toplanmıştır. Literatür taraması, madde havuzunun oluşturulması ve
uzmanların değerlendirmelerinin ardından 23 maddelik anket elde edilmiştir. Bu
anket tasarımcılara uygulanmış ve elde edilen sonuçlar SPSS programı yardımıyla
analiz edilmiştir. Analizde, 4 ayrı faktör elde edilmiş ve bu faktörlerin hem
ayrı ayrı hem de toplam olarak demografik faktörlerle ve işyerinin bulunduğu
şehir, yönetici ve işyeri sahibi ile anlamlı bir ilişki içinde olup olmadığını
anlamak için ANOVA ve T Testler yapılmıştır. Sonuç olarak geliştirilen
soruların büyük çoğunluğuna “orta” düzeyde veya “katılıyorum” düzeyinde katılım
olduğu görülmüş ve anket için hazırlanan soruların pratik olarak karşılıkları
olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca elde edilen ANOVA ve T Test sonuçlarına göre
münferit olarak faktörlerin anlamlı ilişki içinde olduğu demografik özellikler
dışında faktörlerin toplamının katılımcıların çalıştıkları şehir, yönetici, işyeri
sahibi, eğitim durumu, yaş, meslekteki ve işyerindeki kıdemleri ve birimlerinde
çalışan sayısı ile anlamlı ilişki içinde olduğu tespit edilmiştir.
In this study, it is aimed
to evaluate the mobbing enforcements that carpet designers exposed to as
proffesional occupation owners who have to think free and original. Also to
analyze the perceptive differences for mobbing enforcements in terms of some
parameters. The data was obtained from 96 designers working at the carpet
factories in Gaziantep. A survey with 23-entry was gained through a research of
the literature, a collection of pool of the items and the evaluation of the
experts. This survey was applied to the
designers and the results were analyzed by SPSS program. In this analysis, we
got 4 factors and each factor was compared differently and totally by usin
ANOVA and T Tets whether they have a significant correlation with the
demographic factors, city where the workplace is located, manager of department
and business owner. As a result, it was found that the majority of the
questions raised were "fair to middling" or "I agree", and
it was understood that the questions prepared for the questionnaire were
practically equivalent. It was also found that totally results are
siginificantly correlated with “the
number of the workers in the department, city where the workplace located,
manager, workplace owner, education status, age, seniority in the workplace and
at work” according to the obtained ANOVA and T tests.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.