Bu çalışma, gelecekte medya sektöründe yer alacak olan ve iletişim eğitimi
alan öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarını ölçmek üzere
tasarlanmıştır. Medya sektörünün çeşitli alanlarında istihdam edilme
olasılıkları yüksek olan iletişim fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet
rollerine ilişkin tutumlarının, medya sektöründe cinsiyetçi bakış açılarının
ortadan kalkmasında, istidama ilişkin eşitliğin tesis edilmesinde ve basmakalıp
yargılar çerçevesinde oluşan temsil sisteminin dönüşmesinde etkili olacağı
düşünülmektedir. Bu bağlamda, çalışmada İletişim Fakültesi öğrencilerinin
toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumları, Simge Zeyneloğlu tarafından
2008 yılında geliştirilen “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği”
kullanılarak tespit edilmeye çalışılacaktır. Ege Üniversitesi İletişim
Fakültesi 1. Sınıf öğrencileri ile 4. sınıf öğrencilerine uygulanacak olan
anket çalışması aracılığıyla toplumsal cinsiyet rollerine yönelik geleneksel
kadın/erkek cinsiyet rollerine bakış açılarının ortaya konması
hedeflenmektedir. Araştırmada aynı zamanda demografik sorular aracılığıyla,
öğrenci demografileri ile toplumsal cinsiyet rolleri tutumları arasındaki
ilişkiler tanımlanacaktır.
This study is designed to
measure media and communication students' attitudes towards gender roles. The
attitudes of media and communication faculty students who have a higher
prospect of being employed in various parts of the media industry, is thought
to be influential in removing the sexist perspectives in the media industry, in
providing equality with regard to employment and in transforming the
representation system that formed in the framework of stereotypical judgements.
In this context, Communication Faculty students' attitudes towards gender roles are going to be analyzed by
using "Gender Roles Attitude Scale", developed by Simge Zeyneloğlu in
2008. With the help of a questionairre that is going to be given to Ege
University Communication Faculty first and final year students, perspectives on
traditional male/female gender roles towards gender roles are intended to be
revealed. Also with the help of demographic questions in the study, relations
between student demographies and gender role attitudes are going to be
defined.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.