Medya okuryazarlığı dersini kimlerin vermesi gerektiğine yönelik
tartışmalar dersin seçmeli olarak müfredata yerleştirildiği 2007-2008 öğretim
yılından bu yana devam etmektedir. Bu ders ağırlıklı olarak sosyal bilgiler
öğretmenleri ve Türkçe öğretmenleri tarafından verilmektedir. Medya
okuryazarlığı, eğitimde yeni ele alınmaya başlanan bir konu olduğundan,
öğretmen eğitiminde de üzerinde nadiren durulan ve tartışılan bir kavramdır.Bu
çalışmanın amacı seçmeli medya okuryazarlığı dersini veren öğretmenlerin dersle
ilgili yeterliliklerini ve öğretmenlerin gözünden bu dersin amacına ulaşıp
ulaşmadığını incelemektir. Bu çalışmada medya okuryazarlığı dersine girmekte
olan 12 öğretmenle derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir.
Discussions about who should give media literacy courses have been going
on since the 2007-2008 school year when the curriculum was electively elected.
This course is mainly given by teachers of social studies and Turkish teachers.
Media literacy is a rarely discussed and discussed concept in teacher education
as it is a new subject in education. The purpose of this study is to examine
the qualifications of the teachers who gave the elective media literacy course
and the attainment of the purpose of this course in the eyes of the teachers.
In this study, in-depth interview was held with 12 teachers who attended the
media literacy course
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.