Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 4, 302 - 320, 31.10.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.931461

Öz

Bu araştırmanın amacı, Almanya’nın Baden Württemberg eyaletinde görev yapan Türkçe ve Türk Kültürü Dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık durumlarının tespit edilmesi ve bu durumların demografik değişkenlere göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini belirlemektir. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın evreni 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak Almanya’nın Baden Württemberg Eyaletinde 1442 okulda görev yapan 246 Türkçe ve Türk Kültürü Dersi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri iş doyumu ve motivasyon boyutlarında ‘ara sıra’; bağlılık ve kabullenme boyutlarında ise ‘büyük ölçüde’ düzeyindedir. İş yaşamında yalnızlık ölçeği verileri incelendiğinde öğretmenlerin duygusal yoksunluk ve sosyal arkadaşlık algılarının “orta düzeyde” olduğu; iş yaşamında yalnızlık ölçeği toplam puanları ile örgütsel sosyalleşme ölçeğinin toplam puanları arasında negatif yönlü orta düzey bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen verilere göre iş yaşamında yalnızlık arttıkça örgütsel sosyalleşmenin düşeceği, örgütsel sosyalleşme arttıkça iş yaşamında yalnızlığın azalacağı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Andur, A.(2014) “İlköğretim Okulu Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Örgütsel Bağlılığa İlişkin Algıların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi(Manisa İli Örneği)”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İzmir.
  • Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu Çalışma Usulleri ile Yurt Dışında Görevlendirilecek Personelin Nitelikleri ile Hak ve Yükümlülüklerinin Belirlenmesine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı (2003,3 Temmuz) Resmi Gazete (Sayı: 25157) Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/07/20030703.htm
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme kuram strateji ve taktikler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bhagchandani, R.K. (2017). Effect of Loneliness on the Psychological Well-Being of College Students International Journal of Social Science and Humanity, Vol. 7, No. 1, January 2017. http://www.ijssh.org/vol7/796-C009.pdf 04.07.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Buchanan, B. (1974). Building organizational commitment: The socialization of managers in work organizations. Administrative Science Quarterly, 19 (4) 533-546.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
  • Brim, O. G., Jr. (1966). Socialization through the life cycle. In O. G. Brim Jr., & S. Wheeler (Eds.), Socialization after childhood: Two essays (pp. 1–49). New York, NY: Wiley.
  • Can, H. (1999). Organizasyon ve yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Cevahir, C. (2013).Yurt Dışında Görevlendirilen Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri (Almanya Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Chao, G. T., O’Leary-Kelly, A. M., Wolf, S., Klein, H. J., & Gardner, P. D. (1994). Organizational socialization: Its content and consequences. Journal of Applied Psychology, 79, 730–743. doi: 10.1037/0021-9010.79.5.730
  • Cooper, C. (1981). The stress check. Englewood Cliffs, CA: Prentice-Hall.
  • Çapar, D.(2007) “İlköğretim Okulu Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Demirer, S. (2014). Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Özdeşleşme Düzeyleri ile Birlikte Çalışma Yeterlilikleri arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Doğan, T., Çetin, B. ve Sungur, M. Z. (2009). İş YaĢamında Yalnızlık Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 271-277.
  • Dönmez, E. (2016) Örgütsel Sosyalleşme ile Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Fang, R.,Duffy,M.K.,Shaw,J.D. (2011). The Organizational Socialization Process: Review and Development of a Social Capital Model. ocialization Process: Review and Development of a Social Capital Model. Journal of Management. Vol.37 No.1.127-152. DOI: 10.1177/0149206310384630
  • Fisher, C.D. (1986), “Organizational socialization: an integrative review”, in Roland, K. and Ferris, G.R. (Eds), Research in Personnel and Human Resources Management, JAI, Greenwich, CT, pp. 101-45.
  • Feldman, D. C. (1976). A contingency theory of socialization. Administrative Science Quarterly, 21 (3), 433-452.
  • Feldman, D. C. (1980). A Socialization Process That Help New Recruits Succeed, Hackman, J. R.Lawler, E. E. - Porter, L.W. (Ed.). Perspectives on Behaviour in Organization, s. 170-178, Mc Graw-Hill Book Company.
  • Feldman, D. C. (1981). The multiple socialization of organization members. Academy of Management Review, 6 (2), 309-318.
  • Feldman, D. C. ve Arnold, H. J. (1983). Managing individual and group behaviour in organizations. USA: McGraw - Hill.
  • George,D.,Mallery,M.(2010) “Spss for Windows Step by Step: A simple Guide and Reference,17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gizdem, Ö. (2015) “Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalleşmelerinde İnformal Grupların Etkileri”. Yayılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur
  • Güçlü, N. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Başlarken Yeni Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmeleri. Şule Erçetin (Ed.), İlk günden başöğretmenliğe (s.17 – 39). Ankara: Asil.
  • Hart, A. W. (1991). Leader succession and socialization: A synthesis. Review Of Educational Research, 61 (4), 451-474.
  • Hyde, D. (1966). Dedication and leadership: Learning from the communists. Notre Dame, IN: University of Notre Dame Press.
  • İshakoğlu, G. (1998). Örgüt-Birey Uyumunun Sağlanmasında Personel Seçimi ve Sosyalleşmenin Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Jones, G. R. (1986). Socialization tactics, self-efficacy, and newcomers’ adjustments to organizations. Academy of Management Journal, 29, 262–279. DOI: 10.2307/256188
  • Jones, G.R.,ve Goffee,R. (2000). Kurum Kültürü. Ankara: Kapital Medya A.Ş.
  • Karaduman, M. (2013). İş Yaşamında Yalnızlık Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile İlişkisi ve Öğretmenler Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kartal, S. (2003). İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, S. (2007). Eğitimde örgütsel sosyalleşme. Ankara: Maya Akademi.
  • Karasar, N. (2003) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuşdemir, Y. (2005). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Sürecinde Sosyalleştime Stratejilerini Kullanma Becerileri (Kırıkkale İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Klein, H. J., & Heuser, A. E. (2008). The learning of socialization content: A framework for researching orientating practices. Research in Personnel and Human Resource Management, 27, 279–336. DOI:10.1016/S0742-7301(08)27007-6
  • Louis, M. R. (1980). Surprise and sense making: What newcomers experience in entering unfamiliar organizational settings. Administrative Science Quarterly, 25 (2), 226-251.
  • Lam, L. W. ve Lau, D. C. (2012). Feeling Lonely at Work: Investigating The Consequences of Unsatisfactory Workplace Relationships. The International Journal of Human Resource Management, 23 (20), 4265-4282.
  • Murphy, P. & Kupshik, G. (1992). Loneliness, stress and wellbeing: A helper’s guide. New York: Tavistock/Routledge.
  • Özkan, Y. (2004). Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Sürecinde Okul Yöneticilerinin Görevlerine İlişkin Algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Porter, L. W., Lawler, E. E., & Hackman, J. R. (1975). Behavior in organizations. New York: McGraw-Hill.
  • Perrot, A., Bauer, T. N., Abonneau, D., Campoy, E., Erdogan, B., & Liden, R. C. (2014). Organizational socialization tactics and newcomer adjustment: The moderating role of perceived organizational support. Group & Organization Management, 39, 247–273. doi: 10.1177/1059601114535469
  • Reinking, K., & Bell, R. (1991). Relationships among loneliness, communication competence, and career success in a state bureaucracy: A field study of the ‘lonely at the top’ maxim. Communication Quarterly, 39 (4), 358-373.
  • Rokach, A. & Brock, H. (1997). Loneliness and the effects of life changes. The Journal of Psychology, 131 (3), 284-298.
  • Schein, E. H. (1968). Organizational socialization and the profession of management. Industrial Management Review, 9, 1-16.
  • Shaw, J. D., Gupta, N., & Delery, J. E.(2005). Alternative conceptualizations of the relationship between voluntary turnover and organizational performance. Academy of Management Journal, 48: 50-68.
  • Sökmen, A. (2007). Örgütsel sosyalleşme sürecinde işgörenlerin yöneticilerine dönük algıları: Ankara’daki otel işletmelerinde bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 170-182.
  • Sökmen, A. ve Tarakçıoğlu, S. (2008). Otel işletmelerinde örgütsel sosyalleşme düzeyi boyutlarının ölçülmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9, 37-52.
  • Şahan, G. (2012). Almanya’da İlkokullara Devam Eden Türk Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Nitel bir Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi , Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, BG., Fidell, S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.) Boston:Pearson.
  • Van Maanen, J., & Schein, E. H. (1979). Toward a theory of organizational socialization. Research in Organizational Behavior, 1, 209–264.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., & Malik, S. D. (2009). Organizational socialization and group development: Toward an integrative perspective. Academy of Management Review, 9 (4), 670-683.
  • Weiss, R. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA: The MIT Press.
  • Wright SL, Burt CDB, Strongman KT. (2006) Lone liness in the workplace: Construct definition and scale development. NZ J Psychol , 35:59-68.
  • Wright, S. L. (2005). Loneliness in the Workplace. Unpublished doctoral dissertation. University of Canterbury.
  • Wright, S. L, Burt, C. D. B. ve Strongman, K. T. (2006). Loneliness in The Workplace: Construct Definition and Scale Development. New Zealand Journal of Psychology, 35 (2), 59-68.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), 291-306.
  • Zurcher, A. L. (1983). Social roles: Conformity, conflict and creativity. Beverly Hills, CA: Sage.

Organizational socialization and loneliness in business life conditions of Turkish Language and Turkish Culture teachers

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 4, 302 - 320, 31.10.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.931461

Öz

The purpose of this research is to determine the correlation between organizational socialization and loneliness in business life conditions of Turkish (language) and Turkish culture teachers working in the state of Baden Württemberg, Germany and to specify whether this circumstance indicates a significant difference, according to demographic variables. The research which was performed with relational screening model was conducted in the 2016-2017 academic year with 246 Turkish (language) and Turkish Culture Teachers working in 1442 educational institutions on behalf of the Republic of Turkey Ministry of National Education in the State of Baden Württemberg, Germany. According to the results from the research, teachers’ organizational socialization level in sub-dimensions of job satisfaction and motivation was measured as “occasionally”, and in organizational commitment and acceptance as “to a great extent” level. It is concluded from the results of the Loneliness at Work Scale that teachers’ perceptions of emotional deprivation and social companionship are at “intermediate (medium level)”. According to the correlation results between scales, there is a medium-level negative relation (negative correlation /inverse correlation). With reference to this result, it can be assumed that loneliness is inversely proportional to socialization when socialization increases, loneliness in business life decreases.

Kaynakça

  • Andur, A.(2014) “İlköğretim Okulu Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Örgütsel Bağlılığa İlişkin Algıların Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi(Manisa İli Örneği)”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İzmir.
  • Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu Çalışma Usulleri ile Yurt Dışında Görevlendirilecek Personelin Nitelikleri ile Hak ve Yükümlülüklerinin Belirlenmesine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı (2003,3 Temmuz) Resmi Gazete (Sayı: 25157) Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/07/20030703.htm
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme kuram strateji ve taktikler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bhagchandani, R.K. (2017). Effect of Loneliness on the Psychological Well-Being of College Students International Journal of Social Science and Humanity, Vol. 7, No. 1, January 2017. http://www.ijssh.org/vol7/796-C009.pdf 04.07.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Buchanan, B. (1974). Building organizational commitment: The socialization of managers in work organizations. Administrative Science Quarterly, 19 (4) 533-546.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
  • Brim, O. G., Jr. (1966). Socialization through the life cycle. In O. G. Brim Jr., & S. Wheeler (Eds.), Socialization after childhood: Two essays (pp. 1–49). New York, NY: Wiley.
  • Can, H. (1999). Organizasyon ve yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Cevahir, C. (2013).Yurt Dışında Görevlendirilen Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Öğretmenlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri (Almanya Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Chao, G. T., O’Leary-Kelly, A. M., Wolf, S., Klein, H. J., & Gardner, P. D. (1994). Organizational socialization: Its content and consequences. Journal of Applied Psychology, 79, 730–743. doi: 10.1037/0021-9010.79.5.730
  • Cooper, C. (1981). The stress check. Englewood Cliffs, CA: Prentice-Hall.
  • Çapar, D.(2007) “İlköğretim Okulu Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Demirer, S. (2014). Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Özdeşleşme Düzeyleri ile Birlikte Çalışma Yeterlilikleri arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Doğan, T., Çetin, B. ve Sungur, M. Z. (2009). İş YaĢamında Yalnızlık Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 271-277.
  • Dönmez, E. (2016) Örgütsel Sosyalleşme ile Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Fang, R.,Duffy,M.K.,Shaw,J.D. (2011). The Organizational Socialization Process: Review and Development of a Social Capital Model. ocialization Process: Review and Development of a Social Capital Model. Journal of Management. Vol.37 No.1.127-152. DOI: 10.1177/0149206310384630
  • Fisher, C.D. (1986), “Organizational socialization: an integrative review”, in Roland, K. and Ferris, G.R. (Eds), Research in Personnel and Human Resources Management, JAI, Greenwich, CT, pp. 101-45.
  • Feldman, D. C. (1976). A contingency theory of socialization. Administrative Science Quarterly, 21 (3), 433-452.
  • Feldman, D. C. (1980). A Socialization Process That Help New Recruits Succeed, Hackman, J. R.Lawler, E. E. - Porter, L.W. (Ed.). Perspectives on Behaviour in Organization, s. 170-178, Mc Graw-Hill Book Company.
  • Feldman, D. C. (1981). The multiple socialization of organization members. Academy of Management Review, 6 (2), 309-318.
  • Feldman, D. C. ve Arnold, H. J. (1983). Managing individual and group behaviour in organizations. USA: McGraw - Hill.
  • George,D.,Mallery,M.(2010) “Spss for Windows Step by Step: A simple Guide and Reference,17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gizdem, Ö. (2015) “Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalleşmelerinde İnformal Grupların Etkileri”. Yayılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur
  • Güçlü, N. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Başlarken Yeni Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmeleri. Şule Erçetin (Ed.), İlk günden başöğretmenliğe (s.17 – 39). Ankara: Asil.
  • Hart, A. W. (1991). Leader succession and socialization: A synthesis. Review Of Educational Research, 61 (4), 451-474.
  • Hyde, D. (1966). Dedication and leadership: Learning from the communists. Notre Dame, IN: University of Notre Dame Press.
  • İshakoğlu, G. (1998). Örgüt-Birey Uyumunun Sağlanmasında Personel Seçimi ve Sosyalleşmenin Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Jones, G. R. (1986). Socialization tactics, self-efficacy, and newcomers’ adjustments to organizations. Academy of Management Journal, 29, 262–279. DOI: 10.2307/256188
  • Jones, G.R.,ve Goffee,R. (2000). Kurum Kültürü. Ankara: Kapital Medya A.Ş.
  • Karaduman, M. (2013). İş Yaşamında Yalnızlık Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile İlişkisi ve Öğretmenler Üzerine Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Kartal, S. (2003). İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, S. (2007). Eğitimde örgütsel sosyalleşme. Ankara: Maya Akademi.
  • Karasar, N. (2003) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuşdemir, Y. (2005). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Sürecinde Sosyalleştime Stratejilerini Kullanma Becerileri (Kırıkkale İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Klein, H. J., & Heuser, A. E. (2008). The learning of socialization content: A framework for researching orientating practices. Research in Personnel and Human Resource Management, 27, 279–336. DOI:10.1016/S0742-7301(08)27007-6
  • Louis, M. R. (1980). Surprise and sense making: What newcomers experience in entering unfamiliar organizational settings. Administrative Science Quarterly, 25 (2), 226-251.
  • Lam, L. W. ve Lau, D. C. (2012). Feeling Lonely at Work: Investigating The Consequences of Unsatisfactory Workplace Relationships. The International Journal of Human Resource Management, 23 (20), 4265-4282.
  • Murphy, P. & Kupshik, G. (1992). Loneliness, stress and wellbeing: A helper’s guide. New York: Tavistock/Routledge.
  • Özkan, Y. (2004). Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Sürecinde Okul Yöneticilerinin Görevlerine İlişkin Algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Porter, L. W., Lawler, E. E., & Hackman, J. R. (1975). Behavior in organizations. New York: McGraw-Hill.
  • Perrot, A., Bauer, T. N., Abonneau, D., Campoy, E., Erdogan, B., & Liden, R. C. (2014). Organizational socialization tactics and newcomer adjustment: The moderating role of perceived organizational support. Group & Organization Management, 39, 247–273. doi: 10.1177/1059601114535469
  • Reinking, K., & Bell, R. (1991). Relationships among loneliness, communication competence, and career success in a state bureaucracy: A field study of the ‘lonely at the top’ maxim. Communication Quarterly, 39 (4), 358-373.
  • Rokach, A. & Brock, H. (1997). Loneliness and the effects of life changes. The Journal of Psychology, 131 (3), 284-298.
  • Schein, E. H. (1968). Organizational socialization and the profession of management. Industrial Management Review, 9, 1-16.
  • Shaw, J. D., Gupta, N., & Delery, J. E.(2005). Alternative conceptualizations of the relationship between voluntary turnover and organizational performance. Academy of Management Journal, 48: 50-68.
  • Sökmen, A. (2007). Örgütsel sosyalleşme sürecinde işgörenlerin yöneticilerine dönük algıları: Ankara’daki otel işletmelerinde bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 170-182.
  • Sökmen, A. ve Tarakçıoğlu, S. (2008). Otel işletmelerinde örgütsel sosyalleşme düzeyi boyutlarının ölçülmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9, 37-52.
  • Şahan, G. (2012). Almanya’da İlkokullara Devam Eden Türk Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Nitel bir Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi , Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, BG., Fidell, S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.) Boston:Pearson.
  • Van Maanen, J., & Schein, E. H. (1979). Toward a theory of organizational socialization. Research in Organizational Behavior, 1, 209–264.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., & Malik, S. D. (2009). Organizational socialization and group development: Toward an integrative perspective. Academy of Management Review, 9 (4), 670-683.
  • Weiss, R. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA: The MIT Press.
  • Wright SL, Burt CDB, Strongman KT. (2006) Lone liness in the workplace: Construct definition and scale development. NZ J Psychol , 35:59-68.
  • Wright, S. L. (2005). Loneliness in the Workplace. Unpublished doctoral dissertation. University of Canterbury.
  • Wright, S. L, Burt, C. D. B. ve Strongman, K. T. (2006). Loneliness in The Workplace: Construct Definition and Scale Development. New Zealand Journal of Psychology, 35 (2), 59-68.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), 291-306.
  • Zurcher, A. L. (1983). Social roles: Conformity, conflict and creativity. Beverly Hills, CA: Sage.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zuhal Özkan 0000-0003-3727-4286

Salih Paşa Memişoğlu 0000-0002-8258-3822

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özkan, Z., & Memişoğlu, S. P. (2021). Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(4), 302-320. https://doi.org/10.24289/ijsser.931461
AMA Özkan Z, Memişoğlu SP. Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2021;7(4):302-320. doi:10.24289/ijsser.931461
Chicago Özkan, Zuhal, ve Salih Paşa Memişoğlu. “Türkçe Ve Türk Kültürü Dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme Ve Iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7, sy. 4 (Ekim 2021): 302-20. https://doi.org/10.24289/ijsser.931461.
EndNote Özkan Z, Memişoğlu SP (01 Ekim 2021) Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal of Social Sciences and Education Research 7 4 302–320.
IEEE Z. Özkan ve S. P. Memişoğlu, “Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 4, ss. 302–320, 2021, doi: 10.24289/ijsser.931461.
ISNAD Özkan, Zuhal - Memişoğlu, Salih Paşa. “Türkçe Ve Türk Kültürü Dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme Ve Iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7/4 (Ekim 2021), 302-320. https://doi.org/10.24289/ijsser.931461.
JAMA Özkan Z, Memişoğlu SP. Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7:302–320.
MLA Özkan, Zuhal ve Salih Paşa Memişoğlu. “Türkçe Ve Türk Kültürü Dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme Ve Iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 4, 2021, ss. 302-20, doi:10.24289/ijsser.931461.
Vancouver Özkan Z, Memişoğlu SP. Türkçe ve Türk Kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7(4):302-20.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.