Kız öğrencilerin “Doğa kampı” hakkındaki düşüncelerini metaforlar aracılığıyla nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014 yılı Gençlik ve Spor Bakanlığı(GSB) tarafından düzenlenen doğa kamplarına (Osmaniye-Aslantaş) katılan16-17 yaş aralığında 30 kız öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmada sosyal olguları bağlı oldukları çerçeve içerisinde araştırmayı ve anlamayı ön plana alan, nitel araştırma yöntemi, olgu bilim yaklaşımı ile desenlemiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Sorulara verilen yanıtların kapsamını ve derinliğini etkileyen önemli bir yöntem olması açısından araştırmada veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden odak grup çalışması tercih edilmiştir. Odak grup görüşmesi yapılan ortam araştırmacı tarafından belirlenmiş ve kendilerini rahat hissettikleri toplantı alanında görüşmeler gerçekleşmiştir. “Doğa Kampı” kavramı ile ilgili metaforik algılarına ilişkin bulgulara göre; Katılımcılar görüşleri 6 kavramsal temadan oluşmuştur. Bunlar; yaşayarak öğrenme, kültürleşme, takım çalışması, sorumluluk, liderlik ve özgüven’ dir. Bu temalara ait kodlar, film, lunapark, karınca yuvası, karpuz, beyaz renk, yıldızlar, gökkuşağı, insan, ağaç kökü, fidan, bisiklet sürme, karınca, kalp, uzay, kertenkele, ateş, çocuk, tırtıl metaforları olarak belirtmişlerdir. Kız öğrenciler için, Doğa kampı kavramının oldukça zengin ve somutlaşmış bir metafor algısı olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, bu uygulamaların kız öğrenciler üzerinde kültürel, sosyal ve psikolojik yönde olumlu katkılar sağladığı sonucuna da ulaşılmıştır. Benzer çalışmaların bu yaş grubu erkek öğrenciler için de yapılması ve farklı kamp uygulamaları açısından değerlendirilmesi önerilmektedir.
The aim of this study is to show how female students conceptualize their thoughts about the concept of "outdoor camp" with the use of metaphors. The study group of the research is composed of 30 female students at the age of 16-17 (from Osmaniye-Aslantaş) participated in the Outdoor camps organized by the Ministry of Youth and Sport in 2014. This study is designed with phonemonolgy approach as of qualitative method which identifies social phenomena through how they are perceived by the actors in a situation. Participants of the research are chosen with easy access sampling method. Focus group interview was used as one of the qualitative research techniques since it effects the scope and depth of the answers given to the interview questions. The interview location was determined by the researcher at a place where students feel relax. According to the findings related to the “Outdoor Camp” concept ; the participants’ perceptions consisted of 6 conceptual themes. These are; learning by doing, acculturation, team work, responsibility, leadership and self confidence. The codes in regards to these themes are; film, lunapark, ant nest, watermelon, white colour, stars, rainbow, human, stump, sapling, cycling, ant, heart, the space, lizard, fire, child and caterpillar. It is determined that the Outdoor camp concept has a rich and concrete methaporic meaning for the female students. With the results obtained from the study it is concluded that these applications contribute positively as for the social, cultural and psychological aspects on female students. It is reccomended that similar studies could be realized on the male students at the same age group in different camp environments
Diğer ID | JA65GU46PE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1 |