Okul muayyen bir
yaş kitlesindeki bireylere hitap eden ve aynı şekilde muayyen bir zaman
diliminde yürütülen, belli amaçlar doğrultusunda hareket eden ve bunu yaparken de
sistematik bir yol takip eden belli bir plan ve program doğrultusunda iş gören
kurumlardır. Okulun en temel amaçlarından birisi de öğrencilerin gereksinim
duydukları bilgi, beceri ve değerleri önceden planlanıp hazırlanması suretiyle
öğretmenler vasıtasıyla aktarılması olarak gösterilebilir. Böylece okul, sosyal
bir varlık olan insanın toplum içerisinde uyumunu kolaylaştıracak hatta insanı
toplumdaki değişim ve yeniliklere öncülük etmesini sağlayacak bir konuma
getirebilir. Bu
araştırmanın başlıca amacı, devlet okulu ve özel okulda görev yapan
öğretmenlerin “Okul” kavramına dair sahip oldukları algıları metaforlar
aracılığıyla ortaya koymaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu,
Malatya İlinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 80’i devlet okulunda,
50’si özel okulda görev yapmakta olan toplam 130 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Araştırma kapsamında
yer alan öğretmenlerin “Okul ……
benzer; çünkü……” cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Verilerin analiz
edilmesi ve yorumlanmasında, içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre, hem devlet okullarında hem de özel okullarda görev yapan
öğretmenlerin çoğunluğu, Okul kavramını “enformasyonel
çağrışım” olarak gördükleri ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |