Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik
öz-yeterlilik inançlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kuzey Kıbrıs Türk
Cumhuriyeti Gazi Mağusa ilçesine bağlı devlet ilkokullarında görev yapan 69
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Matematik Öğretimine Yönelik Öz-yeterlilik Algısı Ölçeği kullanılmış ve veriler
SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, sınıf
öğretmenlerinin matematik öğretiminde kendilerine olan güvenlerinin orta
düzeyde olduğunu ve kendilerini iyi bir yeterlilik düzeyinde gördüklerini
göstermektedir. Sınıf öğretmenlerin matematiği etkili bir biçimde öğretebilmek
için kendini geliştirme ve öğrenci-öğretmen etkileşimi gibi etkili öğretim
davranışlarına yüksek düzeyde sahip olduklarına inanmaktadırlar. Yaş ve
cinsiyet değişkenlerinin, matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik düzeyi
üzerinde anlamlı etkileri bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
*