Yazma becerisi öğrenicinin dil becerileri bağlamında üretim gücünü gösteren ve bilişsel becerilerin motor beceriler ile birleşerek anlatma yeteneğini ortaya koyan en önemli araçlardan birisidir. Somut üretime dayanması sebebiyle alanyazında pek çok çalışmaya konu olan yazma becerisi yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde de en sık ele alınan konulardan birisi olarak değerlendirilmektedir. Dünyada meydana gelen hızlı değişimler ve teknolojik araç ve gereçlerin hayatın her alanında etkin bir şekilde kullanılması akademik disiplinlerde de yeni yönelimlerin oluşmasına sebep olmaktadır. Ayrıca dil öğretimi süreçlerinde teknolojik araçların sıkça kullanılır hale gelmesi dil becerilerinin öğretimine farklı bir bakış açısı getirmekle beraber ele alınan konuların bilişim teknolojileri ile ilişkilendirilmesini de sağlamaktadır. Böylece etkileşim açısından zengin birbirlerini daha fazla destekleyen dil becerileri öğretimine olanak sağlayan elektronik kaynaklar ön plana çıkmaktadır. Bu açıdan bakıldığında yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde teknoloji tabanlı öğretime dayanan ve Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanan Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti’nin A1 seviyesindeki Zenginleştirilmiş Kitap (Z-Kitap) örneği çalışmanın inceleme materyali olarak tespit edilmiştir. Yazma becerisi için toplam 155 etkileşimli (%77) ve 46 etkileşimsiz (%23) olmak üzere toplam 201 etkinliğe ulaşılmıştır. Ayrıca yazma becerisini destekleyici 120 okuma etkinliği (%60), 77 dinleme etkinliği (%38) ve 4 konuşma etkinliği (%2) olmak üzere toplam 201 destekleyici beceri etkinliği yer almaktadır.
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi Z-Kitap Yazma becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |
*