Bu çalışmanın amacı 2015-2022 yılları arasında yayınlanan ilkokul eğitim sürecindeki göç ve göçmenlere yönelik çalışmaları incelemektir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile toplanan 47 tez ve makale çalışması analiz edilmiştir. Çalışmaların seçiminde veri tabanında “Göç ve Göçmen” seçilmiş “Eğitim sürecinde Göç” kelimeleri taranmış ve ilgili kaynaklar oluşturulmuştur. Bu kapsamda belirlenen tez ve makalelerin analizi için “Yayın Sınıflama Formu” kullanılmıştır. Çalışmalar betimsel ve içerik analizi yapılarak, makalelerin yayınlandığı üniversite, yayınlanma yılı, araştırma türü, yöntemi, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, seçilen örneklem grubu, çalışmaların tartışma ve öneri boyutları, çalışmalarda incelenen konular ve sunulan önerilerin konu dağılımları açısından yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde yorumlanmış ve tablo şeklinde verileri gösterilmiştir. İncelenen çalışmaların %85 oranında Türkçe ve %15 oranında ise İngilizce olarak yayınlandığı görülmüştür. Genel anlamda konuya ilişkin araştırmaların en fazla 2019 yılında yapıldığı belirlenmiştir. İçerik analizi yapılan çalışmaların büyük bir oranda nitel çalışmalar olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmalarda seçilen örneklem grubunun çoğu öğretmenlerdir. Daha çok yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır. İncelenen çalışmalarda en fazla ele alınan konunun ‘eğitim’ olduğu ve gelecek çalışmalar için sunulan önerilerin ise en fazla eğitimle ilgili iyileştirmelerin olacağı ‘uygulama çalışmaları’ olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen verilerle ilkokul düzeyinde yapılan göç ve göçmenlere ilişkin yapılan araştırmaların eğitim öğretim sisteminin sosyal, siyasi ve ekonomik bağlamdaki yerini iyileştirmeye katkı sağlamaya çalışılacaktır.
The aim of this study is to examine the studies on migration and immigrants in the primary school education period published between 2015-2022. In the study, 47 theses and articles collected by purposive sampling method were analyzed. In the selection of the studies, "Migration and Immigration" was selected in the database and the words "Migration in the Education Process" were scanned and related resources were created. In this context, the "Publication Classification Form" was used for the analysis of the theses and articles. The studies were interpreted by making descriptive and content analysis, the university in which the theses and articles was published, the type of research, method, data collection techniques, data analysis, selected sample group, discussion and suggestion dimensions of the studies, study subjects and recommendations based on percentage and frequency, and the data were shown in tabular form. It was observed that 85% of the studies examined were published in Turkish and 15% in English. In general, it was determined that most of the studies on the subject were conducted in 2019. It has been observed that the studies with content analysis are mostly qualitative studies. Most of the sample group selected in the studies are teachers in general. Content analysis was used to analyze the data collected through semi-structured interviews. It has been determined that the most discussed subject in the studies examined is 'education' and the suggestions for future studies are 'the practice studies' where the most educational improvements will be made. With the data to be obtained from this study, it will be tried to contribute to the improvement of the place of the education system in the social, political and economic context of the studies on migration and immigrants at the primary school level.
Primary school immigrant immigrant education research content analysis method
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |