Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 383 - 389, 03.01.2019

Abstract

References

  • Can, L. (2017) . Sosyal Medya Pazarlaması Kanalı Olarak Instagram’da Algılanan Sürü Davranışı Ve Satın Alma Niyeti. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi -Akademik Bakış Dergisi Sayı: 59 Ocak - Şubat 2017
  • Germon R., Sokolova_K., Bami A., (2017). Analyzing User Generated Content On Instagram: The Case Of Travel Agencies. Patterns 2017 : The Ninth International Conferences On Pervasive Patterns And Applications
  • Gümüş, N., (2016). Şehir Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı: 30 Büyükşehir Belediyesi Üzerinde Bir Araştırma. Icomep 2016 | International Congress Of Management Economy And Policy | Proceedings Book
  • Hu ,Y., Manikonda ,L., Subbarao K., ( 2014). What We Instagram: A First Analysis Of Instagram Photo Content And User Types. Proceedings Of The Eighth International Aaaı Conference On Weblogs And Social Media
  • Megasari ,N. F.., Suyadnya, I W. B.(2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand. 2nd Global Conference On Business And Social Science-2015, Gcbss-2015, 17-18 September 2015, Bali, Indonesia
  • Öztürk E.Ş.,Gül, Süher H.K., (2016) “ Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram Ve Instabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi”. Global Media Journal Tr Edition, 6 (12) Bahar/Spring 2016
  • Öymen Kale, G. (2016). “ Marka İletişiminde Instagram Kullanımı”. The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication - Tojdac April 2016 Volume 6 Issue 2
  • Varkaris, E. And Neuhofer, B. (2017) “The İnfluence Of Social Media On The Consumers’ Hotel Decision Journey”, Journal Of Hospitality And Tourism Technology, Vol. 8 Issue: 1, Pp.101-118, Https://Doi.Org/10.1108/Jhtt-09-2016-0058
  • Prontotur; https://www.prontotour.com/
  • Bokking.com;https://www.booking.com/content/about.tr.html?aid=309654;label=booking-be-tr

ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 383 - 389, 03.01.2019

Abstract

Kullanıcıların içerik oluşturmasına ve paylaşmasına veya kullanıcıların sosyal ağlarda katılımda

bulunmasına imkân veren web siteleri ve uygulamalar bütünü olarak tanımlanan sosyal medyanın en aktif

platformlarından biri instagramdır. Kurulduğundan beri en popüler fotoğraf paylaşım platformu olan Instagram

diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de hizmet sunan birçok seyahat acentasının iletişim stratejilerinin

önemli bir parçası olmuştur. Instagram bir yandan seyahat acentalarına, turizm hedeflerini gerçekleştirmelerinde

teşvik edici olacak olan bilgi, fotoğraf ve yorumların paylaşımlarına olanak sağlarken diğer yandan takipçilerin

fotoğraf ve yorumlarını paylaşmalarına olanak sağlayarak tüketici ve profesyoneller arasında interaktif bir iletişim

platformunun varlığını olanaklı kılar. Bu bağlamda yapılan bu çalışma turizm sektöründe faaliyet gösteren

biri yabancı diğeri ise ulusal olan iki uluslararası faaliyet gösteren seyahat acentasının paylaşımları üzerine

odaklanarak, onların instagram üzerinden gerçekleştirdikleri iletişim stratejileri üzerine odaklanmıştır. Çalışmada,

önce paylaşımların rakamsal değerlerine ulaşılmış ve bu değerlerin ifade ettiği anlamlar açıklanmış daha sonrada

paylaşılan görsellerin yığılımları üzerinde durulmuş ve iki farklı ülkeye ait olan işletmenin paylaştıkları görsellerin

farklılıkları veya ortak yönleri değerlendirilmiştir.

References

  • Can, L. (2017) . Sosyal Medya Pazarlaması Kanalı Olarak Instagram’da Algılanan Sürü Davranışı Ve Satın Alma Niyeti. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi -Akademik Bakış Dergisi Sayı: 59 Ocak - Şubat 2017
  • Germon R., Sokolova_K., Bami A., (2017). Analyzing User Generated Content On Instagram: The Case Of Travel Agencies. Patterns 2017 : The Ninth International Conferences On Pervasive Patterns And Applications
  • Gümüş, N., (2016). Şehir Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı: 30 Büyükşehir Belediyesi Üzerinde Bir Araştırma. Icomep 2016 | International Congress Of Management Economy And Policy | Proceedings Book
  • Hu ,Y., Manikonda ,L., Subbarao K., ( 2014). What We Instagram: A First Analysis Of Instagram Photo Content And User Types. Proceedings Of The Eighth International Aaaı Conference On Weblogs And Social Media
  • Megasari ,N. F.., Suyadnya, I W. B.(2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand. 2nd Global Conference On Business And Social Science-2015, Gcbss-2015, 17-18 September 2015, Bali, Indonesia
  • Öztürk E.Ş.,Gül, Süher H.K., (2016) “ Sosyal Medya Çağında Ürün Yerleştirme: Instagram Ve Instabloggerlar Üzerine Bir İçerik Analizi”. Global Media Journal Tr Edition, 6 (12) Bahar/Spring 2016
  • Öymen Kale, G. (2016). “ Marka İletişiminde Instagram Kullanımı”. The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication - Tojdac April 2016 Volume 6 Issue 2
  • Varkaris, E. And Neuhofer, B. (2017) “The İnfluence Of Social Media On The Consumers’ Hotel Decision Journey”, Journal Of Hospitality And Tourism Technology, Vol. 8 Issue: 1, Pp.101-118, Https://Doi.Org/10.1108/Jhtt-09-2016-0058
  • Prontotur; https://www.prontotour.com/
  • Bokking.com;https://www.booking.com/content/about.tr.html?aid=309654;label=booking-be-tr
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süheyla Bayraktar

Tülay Polat Üzümcü This is me

Publication Date January 3, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bayraktar, S., & Polat Üzümcü, T. (2019). ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 383-389.
AMA Bayraktar S, Polat Üzümcü T. ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ. IJTEBS. January 2019;2(2):383-389.
Chicago Bayraktar, Süheyla, and Tülay Polat Üzümcü. “ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (January 2019): 383-89.
EndNote Bayraktar S, Polat Üzümcü T (January 1, 2019) ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 383–389.
IEEE S. Bayraktar and T. Polat Üzümcü, “ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ”, IJTEBS, vol. 2, no. 2, pp. 383–389, 2019.
ISNAD Bayraktar, Süheyla - Polat Üzümcü, Tülay. “ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (January 2019), 383-389.
JAMA Bayraktar S, Polat Üzümcü T. ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ. IJTEBS. 2019;2:383–389.
MLA Bayraktar, Süheyla and Tülay Polat Üzümcü. “ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 383-9.
Vancouver Bayraktar S, Polat Üzümcü T. ONLINE SEYAHAT ACENTALARININ İLETİŞİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: BOOKING VE PRONTO TUR ÖRNEKLERİ. IJTEBS. 2019;2(2):383-9.