Kullanıcıların içerik oluşturmasına ve paylaşmasına veya kullanıcıların sosyal ağlarda katılımda
bulunmasına imkân veren web siteleri ve uygulamalar bütünü olarak tanımlanan sosyal medyanın en aktif
platformlarından biri instagramdır. Kurulduğundan beri en popüler fotoğraf paylaşım platformu olan Instagram
diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de hizmet sunan birçok seyahat acentasının iletişim stratejilerinin
önemli bir parçası olmuştur. Instagram bir yandan seyahat acentalarına, turizm hedeflerini gerçekleştirmelerinde
teşvik edici olacak olan bilgi, fotoğraf ve yorumların paylaşımlarına olanak sağlarken diğer yandan takipçilerin
fotoğraf ve yorumlarını paylaşmalarına olanak sağlayarak tüketici ve profesyoneller arasında interaktif bir iletişim
platformunun varlığını olanaklı kılar. Bu bağlamda yapılan bu çalışma turizm sektöründe faaliyet gösteren
biri yabancı diğeri ise ulusal olan iki uluslararası faaliyet gösteren seyahat acentasının paylaşımları üzerine
odaklanarak, onların instagram üzerinden gerçekleştirdikleri iletişim stratejileri üzerine odaklanmıştır. Çalışmada,
önce paylaşımların rakamsal değerlerine ulaşılmış ve bu değerlerin ifade ettiği anlamlar açıklanmış daha sonrada
paylaşılan görsellerin yığılımları üzerinde durulmuş ve iki farklı ülkeye ait olan işletmenin paylaştıkları görsellerin
farklılıkları veya ortak yönleri değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |