Hizmet kavramı günlük yaşamımızda da sürekli
karşımıza çıkmasına rağmen, soyut olmasından kaynaklı algılanmasında ve ölçülmesinde
birtakım güçlüklerle karşılaşılmaktadır. Hizmet kalitesinin müşteri tarafından
değerlendirilmesi, ürünlerin değerlendirilmesine göre daha zor olduğundan,
hizmet kalitesinin ölçümünde beş faktörü barındıran (fiziksel varlıklar, güvenilirlik, karşılık verebilmek, yeterlilik, ulaşılabilirlik) servqual yöntemi kullanılmaktadır. Çalışmanın
konusunu oluşturan yükseköğrenim kız öğrenci yurtları, öğrencilere barınma,
beslenme başta olmak üzere sosyal birtakım imkânlar, kuaför, internet
hizmetleri vs sağlamak üzere kurulmuş işletmelerdir. Öğrencilerin yurttaki araç
ve gereçlerinin temiz ve düzenli olmasından tutun da güvenliğine, personelle
olan ilişkilerine kadar birçok problemi vardır. Bu araştırmada amaçlanan, örnek
olarak incelenen Uşak ilindeki özel ve devlet yükseköğrenim kız öğrenci yurtlarında
öğrencilere verilen hizmetlerin kalitesini ve öğrencilerin algılamalarını
belirlemektir. Yurtların hizmet kalitesini ölçmek amacıyla yurtta kalan 450 kız öğrenciye anket çalışması uygulanmıştır.
Elde edilen verilerin analizi yapılarak öğrencilerin beklenti ve algılama
düzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda yurt hizmetlerinden olan
memnuniyetin öğrencilerin beklentilerinin altında kaldığı görülmüştür.
Yurt Hizmetleri Hizmet Kalitesi Öğrenci Algılamaları Öğrenci Memnuniyeti
Although the concept of service is constantly confronted in
our daily lives, it is encountered with some difficulties in perceiving and
measuring it due to its abstractness. Since the quality of service is more
difficult to assess by the customer than the evaluation of the products, the servqual
method is used which has five factors in the measurement of service quality
(physical assets, reliability, responsiveness, competence,
accessibility).Higher education female students' dormitories, which constitute
the subject of the study, are enterprises established to provide social
facilities, hairdresser, internet services etc. especially to the students for
accommodation, nutrition. There are many problems for girls, ranging from clean
and tidy equipment and equipment to the safety and security of staff. The aim
of this research is to determine the quality of the services given to the
students and the perceptions of the students in private and state high school
girls' dormitories in Uşak province which is examined as an example. In order
to measure the quality of service of the dormitories, 450 female student
questionnaires were applied. By analyzing the data obtained, students'
expectations and perception levels were compared. As a result of the research,
it was seen that the satisfaction of the dormitory services stayed below the
expectation of the girl students.
Dormitory Services Service Quality Student Perceptions Student Satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |