Günümüzde kozmetik firmaları, ürünlerin pazarlanması noktasında yeni bir strateji uygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medya fenomenleri adına ürünler piyasaya sürmesidir. Bu çalışma kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markaları arasındaki ilişki, markaların fenomenler adına piyasaya sunmuş olduğu makyaj ürünlerinin tüketici üzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yöntemi kullanılarak on kadın katılımcı üzerinde incelenmiştir. İki kozmetik markasının, üç farklı sosyal medya fenomeni ile gerçekleştirdiği iş birliği videolarını izleyen her katılımcıyla alımlama analizi bağlamında ayrı ayrı görüşülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar; söz konusu fenomenlerin, katılımcıların ilgili ürünleri satın alma kararında etkili olmazken ürünlerin piyasaya sunulduğunu duyurmada oldukça etkili olduğunu ortaya koymuştur. Diğer bir sonuç ise; sevilen veya güvenilen bir sosyal medya fenomeni, katılımcıların herhangi bir makyaj ürününü internet üzerinden satın almasına neden olmamış olmasıdır. Bunun nedeninin, katılımcıların makyaj ürünlerini deneyerek satın almak istemeleri olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |