Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren değişim rüzgârı hem siyasal hem toplumsal olarak yaşanırken, teknolojik gelişmelerin de yaşamın içindeki etkinliği ortaya çıkmaya başlamıştır. İnsanların yaşam pratikleri ve tercihlerinin belirlenmesi noktasında kitle iletişim araçları en önemli mecraların başında yer almaktadır.
Tüketim tercihleri ve önerilerinin ilgi çekiciliği ve etkinliğinin arttırılması görsellik ve tasarım uygulamaları ile ilişkilidir. Bu noktada belirleyici olarak reklamlar ve görsel tasarımlar tüketiciyi yönlendiren temel unsurlar arasında yer almaktadır. Bu bağlamda reklam ve tasarım kavramlarının etkin olarak kullanıldığı tüketiciye yön veren magazin dergileri önemli bir yayın mecrası olarak yayın sektörü içerisindeki yerini almıştır.
Bu çalışma ile Türkiye’de yayınlanan magazin dergilerinin reklam ve tasarım yapısındaki değişimin tespit edilebilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de 1930’lu yıllarda yayınlanan ve magazin basınının ilk örneklerinden Yedigün mecmuası, 1990’lı yıllardan Cosmopolitan ve 2000’li yıllardan All dergileri seçilmiştir. Bu örneklem dergiler yoluyla Türkiye’deki magazin basınının içerikleri niceliksel ve niteliksel olarak analiz edilmiştir. Çalışma içerik ve tasarım alanında sözellikten görselliğe ve algı yönlendiren tasarımsal içeriklerinin ağırlık kazandığını ortaya koymaktadır.
Since the foundation of the Republic, the wind of change has been living both politically and socially, while the technological developments have also begun to emerge in life. At the point of determining people's life practices and preferences, mass media is at the head of the most important events. Increasing the interest and efficiency of consumption preferences and proposals is related to visual and design applications.
At this point, advertising and visual designs are among the basic elements that direct the consumer. In this context, magazine magazines, which have been used effectively as advertising and design concepts, have taken place in the publishing sector as an important publication magazine.
In this study, the tabloid magazines published in Turkey aims to be detected change in advertising and design structure. For this purpose, published in Turkey in 1930 and the first examples of the tabloid press Yedigün magazines, Cosmopolitan magazine from the 1990s and 2000s, All magazine was selected. The contents of the tabloid press in Turkey through magazines This sample was analyzed qualitatively and quantitatively. The study reveals that in the field of content and design, the design contents that lead from verbalism to visual and perception have gained importance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 60 |