Amaç: Bu çalışma acil serviste çalışan hemşirelere verilen adli vakalarda bilgi ve uygulamalarına yönelik eğitimin etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Acil serviste çalışan 190 hemşire evren olarak alınmış olup, eğitimin tamamına katılan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 127 hemşire örneklem olarak alınmıştır. Veri toplamak amacıyla kullanılan anket literatür doğrultusunda hazırlanmıştır. Çalışmamız Ankara Bilkent Şehir Hastanesi’nde yapılmış olup, 2021 yılı aralık ayında eğitim yapılarak veriler toplanmıştır. Eğitim öncesi ön test uygulanmıştır. Araştırmaya katılanlara adli tıp uzmanı tarafından bir saatlik eğitim verilmiştir. Eğitimi tamamlayanlara eğitimin ardından son test uygulanarak veriler yüz yüze toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ki-kare testi, Fisher’ın tam olasılık testi, McNemar testi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılanların yaş ortalaması 27,23±5,13’ydi, %52’si kadın, %70,9’u bekar, %78’i lisans mezunu ve %87,4’ü 0-5 yıl arasında acil serviste çalışmaktaydı. Eğitim öncesi katılımcıların %36,2’si, eğitim sonrası ise %69,3’ü bir olgunun adli vaka olarak değerlendirilebilmesi için ekimoz varlığının yeterli olduğunu belirtmiştir. Eğitim öncesi katılımcıların %90,6’sı, eğitim sonrası ise %95,3’ü adli bir olguda lezyonlarda yabancı cisim/ çamur kontaminasyonu varlığında, lezyonların adli vakadan sorumlu hekime haber vermeden temizlenmemesi gerektiğini belirtmiştir.
Sonuç: Acil serviste çalışan hemşirelere adli hemşirelik sertifika programlarının düzenlenmesi, üniversite lisans müfredatında adli hemşirelik ve adli vaka yönetimi ile ilgili konulara yer verilmesi, hemşirelerin adli bir olguda delillerin korunmasına yönelik rol ve sorumluluklarını öğrenmesine ve farkındalık oluşmasına katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır.
yok
yok
yok
Objective: This study was carried out to determine the effect of the training given to nurses working in the emergency department regarding their knowledge and practices in forensic cases.
Materials and Methods: A total of 190 nurses working in the emergency department were taken as the population, and 127 nurses who participated in the entire training and agreed to participate in the research were taken as the sample. The questionnaire used to collect data was prepared in line with the literature. Our study was carried out in Ankara Bilkent City Hospital, and data were collected by training in December 2021. A pre-test was applied before the training. One hour of training was given to the participants by the forensic medicine specialist. After the training, the post-test was applied to those who completed the training, and the data were collected face to face. Fisher's exact test, McNemar’s test, and chi-square statistical analyzes were used to evaluate the data.
Results: The mean age of the participants in the study was 27.23±5.13, 52% were female, 70.9% were single, 78% were undergraduates, and 87.4% have been working in the emergency room for 0-5 years. 36.2% of the participants before the training and 69.3% after the training stated that the presence of ecchymosis is sufficient for a case to be considered as a forensic case. 90.6% of the participants before the training and 95.3% after the training stated that in the presence of foreign body/mud contamination of the lesions of a forensic case, lesions must not be cleaned without informing the physician.
Conclusion: It has been concluded that the organization of forensic nursing certificate programs for the nurses working in the emergency department, the inclusion of forensic nursing and forensic case management in the university undergraduate curriculum will contribute to the health personnel's learning, awareness of their roles and responsibilities for the protection of evidence in a forensic case.
Forensic medicine forensic case forensic nursing evidence training.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.