Amaç: Bu çalışmanın amacı, dil ve konuşma terapistlerinin (DKT) disiplinler arası ve multidisipliner kapasitede çalıştıkları meslek gruplarını oluşturan farklı tıp dallarındaki doktorların düşüncelerini, bilgilerini, işbirliği süreçlerini ve deneyimlerini incelemektir.
Gereç ve Yöntem: Türkiye'de çalışan farklı branşlardaki doktorların DKT'lerle ilgili görüşlerine ve çalışma deneyimlerine odaklanan bir Google anketi oluşturuldu. Anket 18 soru ve dört bölümden oluşmaktadır.
Bulgular: Çalışma %28,4'ü (n=33) nöroloji, %28,4'ü (n=33) kulak burun boğaz (KBB), %21,6'sı (n=25) pediatrinin herhangi bir alanından ve %21,6'sı (n=25) diğer uzmanlık alanlarından olmak üzere toplam 116 doktor ile gerçekleştirilmiştir. Doktorların sadece %25,9'u (n=30) daha önce bir DKT ile çalışmıştır. Konuşma sesi bozuklukları, akıcı konuşma bozuklukları ve gelişimsel dil bozuklukları, tüm tıp branşlarındaki doktorların çalıştığı tüm uzmanlık alanları arasında en sık seçilen DKT çalışma alanları olmuştur. En az sayıda doktor yutma bozukluklarını, ardından bilişsel iletişim bozukluklarını ve X'e bağlı dil bozukluklarını DKT'lerin çalışma alanı olarak seçmiştir.
Sonuç: Doktorların kurumlarında çalışan DKT'lerin sayısının, doktorlar ile DKT iş birliği düzeyinin ve doktorların DKT’lerin çalışma alanları hakkındaki bilgilerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Özellikle yutma ve bilişsel iletişim bozukluklarında doktorların farkındalığının eksik olduğu görülmüştür. Hastalara uygun hizmet sunumu için hekimler ve DKT'ler arasında güçlü bir ortaklık hayati önem taşımaktadır. Bu nedenle, kurumlarda çalışan DKT'lerin sayısı artırılmalı ve farklı tıp dallarındaki doktorların DKT'lerin hizmetlerine ilişkin bilgi düzeyi yükseltilmelidir.
yok
yok
Objective: This study aimed to examine the thoughts, knowledge, collaborative processes, and experiences of doctors in different branches of medicine, as these comprise the occupational groups in which speech-language pathologists/therapists (SLPs) work in interdisciplinary and multidisciplinary capacities.
Material and Method: A Google survey was created focusing on the opinions about and working experiences of doctors in different branches of medicine working in Turkey with SLPs. The questionnaire consisted of 18 questions and four parts.
Results: The study was conducted with 116 doctors, 28.4% of whom were neurologists, 28.4% were otorhinolaryngologists, 21.6% were pediatricians, and 21.6% were other specialists. Only 25.9% (n=30) have worked with an SLP before. Speech sound disorders, fluent speech disorders, and developmental language disorders were the most frequently chosen SLP study areas among all the specialties in which doctors in all branches of medicine work. The lowest number of doctors chose swallowing disorders, followed by cognitive communication disorders and X-linked language disorders, as the field of work of SLPs.
Conclusion: It was found that the number of SLPs working in doctors' institutions, the level of cooperation between doctors and SLPs, and doctors' knowledge about the working areas of SLPs were low. It has been observed that physicians' awareness, especially in swallowing and cognitive communication disorders, is lacking. A strong partnership between physicians and SLPs is vital for appropriate service delivery to patients. For this reason, the number of SLPs working in institutions should be increased, as should the level of knowledge among doctors in different branches of medicine concerning SLPs’ services.
Doctor medicine physician speech and language pathologists SLP
Ethical permissions were obtained from the Prof.Dr.İlhan Varank Training and Research Hospital Scientific Research Ethics Committee.with the date 29.09.2021 and the decision number 2021/195. Informed consent was obtained from the individuals.
none
none
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fizyoterapi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.