Amaç: Sağlıklı çevre, bireylerin çevresel farkındalıklarını tutum ve davranışa dönüştürmesiyle sürdürülebilir olacaktır. Topluma sağlık hizmeti sunumunda yer alacak olan üniversite hemşirelik öğrencilerinin çevresel konulara yönelik durum tespiti önemlidir. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin çevresel risk algıları ile çevresel tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ilişki arayıcı desende bir üniversitenin Hemşirelik bölümünde okuyan ve gönüllü öğrencinin katılımıyla yapıldı. Araştırma verileri “Öğrenci Bilgi Formu”, “Çevresel Risk Algısı Ölçeği” ve “Çevresel Tutum Ölçeği” ile toplandı. Veriler sayı, yüzde, bağımsız örneklem t testi, varyans ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerin Çevresel Risk Algısı Ölçeği puan ortalamasının 5,80±0,91 (maks. 7), Çevresel Tutum Ölçeği puan ortalamasının ise 2,98±0,32 (maks. 5) olduğu belirlendi. Katılımcıların Çevresel Risk Algısı puan ortalamaları ile Çevresel Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişki tespit edildi (r=0,118; p=0,018).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin çevresel risk algılarının yüksek, çevresel tutumlarının orta düzeyde olduğu, risk algıları arttıkça tutumlarının arttığı belirlendi.
Objective: A healthy environment will be sustainable when individuals transform their environmental awareness into attitudes and behaviors. It is important to determine the situation of university nursing students, who will take part in the provision of health services to the society, regarding environmental issues. In this study, it is aimed to determine the relationship between environmental risk perceptions and environmental attitudes of nursing students.
Materials and Method: The study was carried out in a descriptive relationship-seeking design with the participation of volunteer students in the nursing department of a university. The data were collected with “Student Information Form”, "Environmental Risk Perception Scale" and "Environmental Attitude Scale". Data were evaluated by number, percentage, independent sample t test, variance and Pearson correlation analysis.
Results: In the study, it was determined that the mean score of the Environmental Risk Perception Scale was 5.80±0.91 (maximum 7) and the mean score of the Environmental Attitude Scale was 2.98±0.32 (maximum 5). A low-level positive relationship was found between the mean scores of the Environmental Risk Perception Scale and the mean scores of the Environmental Attitude Scale (r=0.118; p=0.018).
Conclusion: It was determined that the nursing students' environmental risk perceptions were high, their environmental attitudes were at moderate, and their attitudes increased as their risk perception increased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.