Bu çalışmanın amacı duygusal emek ve onun alt boyutları olan yüzeysel davranış, samimi davranış ve derin davranışın çalışanların işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir. Küreselleşme ve onun getirdiği değişim süreciyle beraber, ekonomi, imalat sektöründen hizmet sektörüne doğru hızlı bir geçiş yaşamaktadır. Hizmet sektörü içeresinde en çok değişim gösteren alanların başında eğitim sektörü gelmektedir. Eğitim sektöründe çalışanların fiziksel ve zihinsel emeği yanında duygusal emeklerini de sergilemeleri gerekmektedir. Duygular sunulan hizmetin kalitesini belirleyeceğinden çalışanların duygusal emek davranışlarının belirlenmesi günümüz örgütler için büyük önem taşımaktadır. İşin bir parçası haline gelen duygular, çalışanlar tarafından farklı şekillerde sergilenmesi müşterilerin memnuniyetini arttırsa da neden olacağı duygusal çelişkiler çalışanları bundan olumsuz yönde etkileyebilir. Duygusal emek davranışları çalışanları yavaş bir şekilde yıpratarak performanslarının düşmesine ve işten ayrılma niyetlerine yol açabilir. Çalışanların işten ayrılma niyetinin neden olduğu işten ayrılma ve personel devri yalnızca yarattığı yüksek maliyetler ve düşük üretim kayıplarına neden olmasından dolayı değil aynı zamanda iş yerinde başka önemli sorunlarda yol açmasından dolayı pek çok araştırmacı tarafından ele alınmıştır. Duygusal emeğin uzun vadeli olumsuz bir sonucu olarak ifade edilen işten ayrılma niyeti ile ilgili çok az çalışmaya rastlanmıştır. Bu amaçla Iğdır ilinde M.E.B`na bağlı özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve idarecilerin duygusal emek davranışlarının işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkilerini tespit etmek üzere bir çalışma yapılmış elde edilen veriler SPSS 20.0 ve Yapısal Eşitlik Modellemesi YEM AMOS 20.0 programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları duygusal emek ile işten ayrılma ve alt boyutları olan yüzeysel ve derin davranış ile pozitif yönde samimi davranış ile negatif yönde bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Duygusal emek İşten ayrılma niyeti Yüzeysel davranış Derin davranış Samimi davranış.
The aim of this study is to investigate the effect of emotional labor and its sub-dimensions, surface acting,genuine acting and deep acting on the turnover intention the employees. With globalization and the process of change, the economy is experiencing a rapid transition from the manufacturing sector to the service sector. The education sector is one of the most changing areas in the service sector. Employees of the education sector need to display their emotional labor as well as physical and mental labor. Emotions will determine the quality of the service provided, and the determination of the employees' emotional labor behavior is of great importance for today's organizations. Emotions that become part of the work, the way that employees exhibit different ways to increase the satisfaction of the customers, but the emotional contradictions that may cause the employees to adversely affect it. Emotional labor behaviors can lead to slow performance of employees and decrease their performance. Many workers have been dealt with not only because of the high costs they create and the transfer of staff caused by the turnover intention the employees, but also because they cause other significant problems in the workplace. Few studies have been found regarding the turnover intention as a long-term negative result of emotional labor. For this purpose, a study was conducted to determine the effects of emotional labor behaviors of teachers and administrators working in private education institutions in Iğdır province on their intention to quit their job. The results of the study show that there is a positive relationship emotional laborand its sub-dimensions of surface acting and deep acting and is a negative relationship genuine acting with turnover intention. For this purpose, in order to determine the effects of emotional labor behaviors of teachers and administrators who work in private education institutions in Iğdır province on their turnover intention. The data obtained were evaluated SPSS 20.0 and Structural Equation Modeling SEM with AMOS 20.0 program.
Emotional labor Turnover intention Surface acting Deep acting Genuine acting.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 13 |