Bu araştırmanın amacı, Adıyaman ilinde yaşayan futbol taraftarlarının takıma psikolojik bağlılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmaya 132 erkek 73 bayan olmak üzere toplamda 205 futbol taraftarı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Mahony ve diğ. 2000 tarafından geliştirilen, Türkçe güvenirlik ve geçerlik çalışması Eskiler ve diğ. 2011 tarafından yapılan “Takıma Psikolojik Bağlılık TPB ” ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPPS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, futbol taraftarlarının takıma psikolojik bağlılık düzeylerinin cinsiyet, lisanslı ürün satın alma, deplasman maçına gitme ve yaş değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca futbol taraftarlarının takıma psikolojik bağlılık düzeyleri ile medya takibi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
The aim of this study is to investigate the psychological commitment levels of soccer fans living in Adıyaman province in terms of some variables. A total of 205 football fans, 132 male and 73 female, participated voluntarily in the study. As a data collection tool in research, , the scale of The ‘’Psychological Commitment to Team PCT ’’ which was developed by Mahony et al. 2000 and was conducted the Turkish validity and reliability study by Eskiler et al. 2011 and ‘’Personal Information Form’’ developed by researcher were used in the research. Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests were used to analyze the obtained data. SPPS 15.0 package program was used in data analysis. According to the findings obtained from the research, it was concluded that the psychological commitment levels of the football fans did not differ significantly according to the gender, licensed product purchase, away match and age variables. In addition, it was concluded that there was a significant difference between soccer fans' psychological commitment levels and media follow-up variable.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 14 |