Öz
Yakından Mobil Ödeme (YMÖ) uygulamalarının kullanımı, geleneksel ödeme yöntemlerine göre birçok avantaj sağlaması nedeniyle giderek yaygınlaşmaktadır. Güney Kore'de YMÖ büyük bir yayılma gösterse de Almanya’da henüz yaygınlaşmadığı söylenebilir. Bu farklılığı anlamak için çalışma, her iki ülkede de YMÖ kullanma niyetiyle ilgili kabul faktörlerini incelemektedir. Kapsamlı bir literatür analizi ile YMÖ kullanım niyetini açıklamak için bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Çevrimiçi bir anket yapılmış, araştırmaya 186 Alman ve 146 Güney Koreli katılmıştır. Sonuçlar, her iki ülkede de algılanan fayda, algılanan risk, algılanan uyumluluk ve kişisel yenilikçiliğin bireylerin davranışsal niyetini belirleyen faktörler olduğunu göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, sosyal etkinin yalnızca Almanya'da YMÖ kullanma niyeti üzerinde bir etkisinin olduğunu, algılanan kullanım kolaylığı ve güven faktörlerinin her iki ülkede de anlamlı bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur. Son olarak, YMÖ kullanmaya yönelik davranışsal niyette, algılanan uyumluluk ve sosyal etki faktörlerinin etkilerinin kültür baz alınarak yapılan incelemede anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Çalışma, teorik ve yönetimsel çıkarımların yanı sıra izleyen araştırmalar için bazı bilgiler sunmaktadır.