Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RESOURCES OF THE JEWS AND CHRISTIAN ACCORDING TO MAWDÛDÎ AND THE ISSUE OF THE FALCIFICATION OF THEIR RESOURCES

Yıl 2019, Sayı: 3, 125 - 140, 24.07.2020

Öz

Falsified; meanings like changing the meaning of the word or the location of something. The Quran stated that, Jews and Christians falsified the verses in the Torah and the Bible, they don’t act with the provisions in them, they concealed some verses and misinterpreted. Knowing the degree of distortion is important for the correctly understanding of these boks. The changes made by the Jews and Christians in their holy books and size of falsification were reviwed in the light of the verses that the expression of defacement passes with Mevdûdî's comments. According to Mevdûdî, the distortion was made in certain parts of the holy books. In other words, there is a partial falsification. Mevdûdî states that Jews and Christians altered the text by changing the words of the Torah and the Bible. He also stated that how much of the Torah and the Bible was defaced can not be known. Emphasizing that divine books come from the same source, Mevdûdî states that when the falsification of Jews and Christians is eliminated, the contradictions between the Quran and the previous books will disappear. It is seen that the disloyalty shown by Jewish and Christian clergy in their sacred texts has an effect on distortion.

Kaynakça

  • Adam, Baki. "Kur'ân'ın Anlaşılmasında Tevrat'ın Rolü". Journal Of Islamıc Research 9/ 1-2-3-4, Ankara 1996.
  • Adam, Baki. "Tevrat'ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış". AÜ İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 36, Ankara (1997).
  • Adam, Baki. Tevrat. TDV İslâm Ansiklopedisi, 41, İstanbul (2012).
  • Aksakal, Zeynep Nermin. "Kur'ân'a Göre Ehl-i Kitabın Kutsal Kitaplarındaki Ayetleri Tahrifi Gizlemesi ve Ayetlerle Amel Keyfiyeti". KTÜİFD, 4/2, (Güz 2017).
  • Ateş, Süleyman. Kur'ân-ı Kerîm'in Yüce Meâli ve Çağdaş Tefsîri. Ankara: Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Yayınları, 1982.
  • Bayraktutan, Osman. "Semantik Analiz Yöntemi Açısından 'Tahrif' Kelimesi". Iğdır Ü. İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 10, (Ekim 2017).
  • Biçer, Ramazan. İslâm Kelâmcılarına Göre İncil. İstanbul: Gelenek Yayınları, (2004).
  • Çağıl, Necdet. Kitabı Mukaddes'in Neyi Tahrif Edildi (Tahrif Olayının İçyüzü ve Tarihî Arka Planı). İstanbul: Beyan Yayınları, (2016).
  • Goldziher, Ignaz. "Ehl-i Kitaba Karşı İslâm Polemiği I".AÜ İlâhiyat akültesi İslâm İlimler Enstitüsü Dergisi, 4, Ankara 1980.
  • Goldziher, Ignaz. Ehl-i Kitaba Karşı İslâm Polemiği. AÜ İlâhiyat Fakültesi İslâm İlimler Enstitüsü Dergisi, 5, Ankara (1982).
  • Gürkan, Salime Leyla. Rabbâniyyûn. T. D. V. İslâm Ansiklopedisi, 34, İstanbul (2017).
  • Halil b. Ahmed, Ebû Abdirrahmân el-Ferâhidi. Kitâbu'l- 'Ayn. Beyrut: Dâru'l Kutub-A'lemî, 2003.
  • Harman, Ömer Faruk. İncil. TDV İslâm Ansiklopedisi, 22, İstanbul 2000.
  • İbn Âşûr, Muhammed Tâhir b. Muhammed. Tahrîr ve't-Tenvîr. Tunus: Dâru't-Tunûsiyyeh li'n-Neşr, 1984.
  • İbn Atiyye, Ebû Muhammed Abdulhak b. Gâlib. el-Muharraru'l-Vecîz fî Tefsîri'l-Kitâbi'l-Azîz. Beyrut: Dâru'l-Kütübi'l-İlmiyye, 2001.
  • İbn Kesîr, Ebu'l-Fidâ İsmâil el-Kuraşî. Tefsîru'l-Kur'âni'l-'Azîm. Dâru'l-Tayyibeh, 1999.
  • İbn Manzur, Ebu'l-Fadl Muhammed b. Mükerrem b. Ali el-Ensari. Lisanu'l-Arab. Daru's-Sadr, Beyrut.
  • J. M. Gaudeul, R. Caspar. "Kitab-ı Mukaddes'in Tahrifi Konusuna Klasik İslâmî Kaynakların Yaklaşımı". Çeviren ve Ekler. Ali Erbaş, Sakarya Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, Temmuz (2003).
  • Kesler, M. Fatih. Kur'ân-ı Kerîm'de Yahudiler ve Hıristiyanlar (Kur'ân-ı Kerîm'de Ehl-i Kitap). Ankara: TDV Yayınları, 1995.
  • Kışlakçı Turan. Çağa İz Bırakan Müslüman Önderler Mevdûdî. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2010. Kitab-ı Mukaddes Eski ve Yeni Ahi. Kitabı Mukaddes Şirketi İstanbul 1997.
  • Kûrtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed el-Ensârî. el-Câmi'u li- Ahkâmi'l- Kur'ân. Beyrut: Dâru'l-Kütübi'l-'İlmiyye, 2000.
  • Mevdûdî, Ebu'l Â'lâ. Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamber'in Hayatı. (Çeviren. Ahmet Asrar), İstanbul: Pınar Yayınları, 2002.
  • Mevdûdî, Ebu'l Â'lâ. Tefhîmu'l Kur'ân. (Tercüme. M. H. Kayanî, Y. Karaca, N. Şişman, İ. Bosnalı, H. Aktaş), İstanbul: İnsan Yayınları, tarihsiz.
  • Râgıb Isfahanî, Ebu'l-Kasım Huseyn b. Muhammed. Mufredâdu Elfâzı'l Kur'ân. Şam: Dâru'l-Kalem, 2009.
  • Râzî, Fahru'd-Dîn. Mefâtîhu'l-Gayb. Beyrut: Daru'l Fikr, 1981.
  • Rıza, Muhammed Reşit. Tefsîru'u Menâr. Beyrut: Dâru'l-Ma'rife, tarihsiz.
  • Taberî, Muhammed b. Cerir. Câmiu'l-Beyân an Te'vîli Âyi'l-Kur'ân. Kahire: Dâru'l Hacer, 2001.
  • Tantâvî, Muhammed Seyyid. Benû İsrâil fi'l- Kur'ân ve's-Sünne. Mısır: Daru'ş Şark, 1997.
  • Tarakçı, Muhammet. "Tevrat ve İncil'in Tahrifi İle İlgili Kur'ân Ayetlerinin Anlaşılması Sorunu". Usûl Dergisi, 2004.
  • Tümer, G., Küçük, A.. Dinler Tarihi. 4. Baskı, Ankara: Ocak Yayınları, 2002.
  • Yazır, Elmalılı M. Hamdi. Hak Dini Kur'an Dili. (Sadeleştiren. İ. Karaçam, N. Bolelli, E. Işık, A. Yücel), İstanbul: Zehraveyn Yayınları, 1992.
  • Zebîdî, Murtazâ. Tâcü'l-Arûs. Kuveyt: Kuveyt Baskısı, 1972.

MEVDÛDÎ’YE GÖRE YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARIN KAYNAKLARI VE KAYNAKLARININ TAHRİFİ MESELESİ

Yıl 2019, Sayı: 3, 125 - 140, 24.07.2020

Öz

Tahrif; kelimenin manasını değiştirmek, bir şeyin yerini değiştirmek gibi manalara gelmektedir. Kur’ân-ı Kerîm Yahudi ve Hıristiyanların kutsal kitaplarındaki âyetleri tahrif ettiklerini, onlardaki hükümlerle amel etmediklerini, birtakım âyetleri gizlediklerini ve yanlış yorumladıklarını belirtmektedir. Tahrifin boyutunun bilinmesi, bu kitapların doğru anlaşılması için önem arz etmektedir. Bu çalışmada tahrif ifadesinin geçtiği âyetler ışığında Yahudi ve Hıristiyanların kutsal kitaplarında yapmış oldukları tahrifler ve tahrifin boyutu Mevdûdî’nin açıklamalarıyla beraber ele alınmıştır. O’na göre değişiklik kutsal kitapların belli bölümlerinde yapılmıştır. Yani kısmî bir tahrifat söz konusudur. Mevdûdî, Yahudi ve Hıristiyanların Tevrat ve İncilin kelimelerini değiştirerek metinde tahrifat yaptıklarını ifade etmektedir. Mevdûdî aynı zamanda Ehl-i Kitap mensuplarının Tevrat ve İncil’de bulunan kelimelerin anlamlarını başka yönlere çekerek kelime oyunları ile ayetleri yorumlamada da tahrifat yaptıklarını belirtmektedir. Ancak Tevrat ve İncil’in ne kadarının tahrif edildiğinin bilinemeyeceğini söylemektedir. İlâhî kitapların aynı kaynaktan geldiğini özellikle vurgulayan Mevdûdî, Yahudi ve Hıristiyanların yapmış oldukları tahrifat ortadan kaldırıldığı zaman Kur’ân-ı Kerîm ile önceki kitaplar arasındaki çelişkilerin ortadan kalkacağını belirtmektedir. Tahrif konusunda özellikle Yahudi ve Hıristiyan din adamlarının kendi kutsal metinlerine göstermiş oldukları sadakatsizliğin etkisinin olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Adam, Baki. "Kur'ân'ın Anlaşılmasında Tevrat'ın Rolü". Journal Of Islamıc Research 9/ 1-2-3-4, Ankara 1996.
  • Adam, Baki. "Tevrat'ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış". AÜ İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 36, Ankara (1997).
  • Adam, Baki. Tevrat. TDV İslâm Ansiklopedisi, 41, İstanbul (2012).
  • Aksakal, Zeynep Nermin. "Kur'ân'a Göre Ehl-i Kitabın Kutsal Kitaplarındaki Ayetleri Tahrifi Gizlemesi ve Ayetlerle Amel Keyfiyeti". KTÜİFD, 4/2, (Güz 2017).
  • Ateş, Süleyman. Kur'ân-ı Kerîm'in Yüce Meâli ve Çağdaş Tefsîri. Ankara: Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Yayınları, 1982.
  • Bayraktutan, Osman. "Semantik Analiz Yöntemi Açısından 'Tahrif' Kelimesi". Iğdır Ü. İlâhiyat Fakültesi Dergisi, 10, (Ekim 2017).
  • Biçer, Ramazan. İslâm Kelâmcılarına Göre İncil. İstanbul: Gelenek Yayınları, (2004).
  • Çağıl, Necdet. Kitabı Mukaddes'in Neyi Tahrif Edildi (Tahrif Olayının İçyüzü ve Tarihî Arka Planı). İstanbul: Beyan Yayınları, (2016).
  • Goldziher, Ignaz. "Ehl-i Kitaba Karşı İslâm Polemiği I".AÜ İlâhiyat akültesi İslâm İlimler Enstitüsü Dergisi, 4, Ankara 1980.
  • Goldziher, Ignaz. Ehl-i Kitaba Karşı İslâm Polemiği. AÜ İlâhiyat Fakültesi İslâm İlimler Enstitüsü Dergisi, 5, Ankara (1982).
  • Gürkan, Salime Leyla. Rabbâniyyûn. T. D. V. İslâm Ansiklopedisi, 34, İstanbul (2017).
  • Halil b. Ahmed, Ebû Abdirrahmân el-Ferâhidi. Kitâbu'l- 'Ayn. Beyrut: Dâru'l Kutub-A'lemî, 2003.
  • Harman, Ömer Faruk. İncil. TDV İslâm Ansiklopedisi, 22, İstanbul 2000.
  • İbn Âşûr, Muhammed Tâhir b. Muhammed. Tahrîr ve't-Tenvîr. Tunus: Dâru't-Tunûsiyyeh li'n-Neşr, 1984.
  • İbn Atiyye, Ebû Muhammed Abdulhak b. Gâlib. el-Muharraru'l-Vecîz fî Tefsîri'l-Kitâbi'l-Azîz. Beyrut: Dâru'l-Kütübi'l-İlmiyye, 2001.
  • İbn Kesîr, Ebu'l-Fidâ İsmâil el-Kuraşî. Tefsîru'l-Kur'âni'l-'Azîm. Dâru'l-Tayyibeh, 1999.
  • İbn Manzur, Ebu'l-Fadl Muhammed b. Mükerrem b. Ali el-Ensari. Lisanu'l-Arab. Daru's-Sadr, Beyrut.
  • J. M. Gaudeul, R. Caspar. "Kitab-ı Mukaddes'in Tahrifi Konusuna Klasik İslâmî Kaynakların Yaklaşımı". Çeviren ve Ekler. Ali Erbaş, Sakarya Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, Temmuz (2003).
  • Kesler, M. Fatih. Kur'ân-ı Kerîm'de Yahudiler ve Hıristiyanlar (Kur'ân-ı Kerîm'de Ehl-i Kitap). Ankara: TDV Yayınları, 1995.
  • Kışlakçı Turan. Çağa İz Bırakan Müslüman Önderler Mevdûdî. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2010. Kitab-ı Mukaddes Eski ve Yeni Ahi. Kitabı Mukaddes Şirketi İstanbul 1997.
  • Kûrtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed el-Ensârî. el-Câmi'u li- Ahkâmi'l- Kur'ân. Beyrut: Dâru'l-Kütübi'l-'İlmiyye, 2000.
  • Mevdûdî, Ebu'l Â'lâ. Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamber'in Hayatı. (Çeviren. Ahmet Asrar), İstanbul: Pınar Yayınları, 2002.
  • Mevdûdî, Ebu'l Â'lâ. Tefhîmu'l Kur'ân. (Tercüme. M. H. Kayanî, Y. Karaca, N. Şişman, İ. Bosnalı, H. Aktaş), İstanbul: İnsan Yayınları, tarihsiz.
  • Râgıb Isfahanî, Ebu'l-Kasım Huseyn b. Muhammed. Mufredâdu Elfâzı'l Kur'ân. Şam: Dâru'l-Kalem, 2009.
  • Râzî, Fahru'd-Dîn. Mefâtîhu'l-Gayb. Beyrut: Daru'l Fikr, 1981.
  • Rıza, Muhammed Reşit. Tefsîru'u Menâr. Beyrut: Dâru'l-Ma'rife, tarihsiz.
  • Taberî, Muhammed b. Cerir. Câmiu'l-Beyân an Te'vîli Âyi'l-Kur'ân. Kahire: Dâru'l Hacer, 2001.
  • Tantâvî, Muhammed Seyyid. Benû İsrâil fi'l- Kur'ân ve's-Sünne. Mısır: Daru'ş Şark, 1997.
  • Tarakçı, Muhammet. "Tevrat ve İncil'in Tahrifi İle İlgili Kur'ân Ayetlerinin Anlaşılması Sorunu". Usûl Dergisi, 2004.
  • Tümer, G., Küçük, A.. Dinler Tarihi. 4. Baskı, Ankara: Ocak Yayınları, 2002.
  • Yazır, Elmalılı M. Hamdi. Hak Dini Kur'an Dili. (Sadeleştiren. İ. Karaçam, N. Bolelli, E. Işık, A. Yücel), İstanbul: Zehraveyn Yayınları, 1992.
  • Zebîdî, Murtazâ. Tâcü'l-Arûs. Kuveyt: Kuveyt Baskısı, 1972.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Keleş 0000-0002-6857-8680

Nurullah Denizer 0000-0002-4731-6585

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 3

Kaynak Göster

ISNAD Keleş, Esra - Denizer, Nurullah. “MEVDÛDÎ’YE GÖRE YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARIN KAYNAKLARI VE KAYNAKLARININ TAHRİFİ MESELESİ”. İlahiyat 3 (Temmuz 2020), 125-140.