The consumers of today care not
only for themselves but also the community and the environment in which they
are living. Realizing this tendency, the organizations came with the idea of
making campaigns about the problems in the community or about disadvantaged
people. Thanks to the campaigns, the organization get the chance to create
brand awareness on the consumers. The aim of this study is to get the opinions
of young consumers about the social responsibility campaigns and find out
whether these campaigns create brand awareness on these young consumers or not.
In this study, as a method, quantitative method and as a technique, survey is
used. At the end of the study, it is
found that the social responsibilty campaigns have little effect both on brand
awarenesss and purchase decision of Cumhuriyet University students.
Social Responsibility Corporate Social Responsibility Social Responsibility Campaigns Awareness Brand Awareness
Artan küreselleşme ve gelişen
teknoloji kuruluşların kâr elde etme amacını değiştirmese de, bu amacı gerçekleştirme
yollarını değiştirmeyi gerekli kılmaktadır. Günümüz tüketicisi hem kendisi hem
de içinde yaşadığı toplum ve çevre için faaliyetlerde bulunan, yaşam kalitesini
yükseltecek kampanyalar yürüten kuruluşları tercih etmektedir. Kuruluşlar da bu
talep doğrultusunda toplumda eksiklik olarak görülen veya dezavantajlı olarak
atfedilen gruplar için çeşitli kampanyalar organize etmektedir. Bu şekilde
kuruluş hem topluma olan sorumluluğunu yerine getirmiş olmakta hem de markası
için farkındalık yaratma olanağı elde etmektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal
sorumluluk kampanyalarına ilişkin genç tüketicilerin düşüncelerini ortaya
koymak ve kampanyaların onlar üzerinde marka farkındalığı yaratıp yaratmadığını
saptayarak değerlendirmektir. Bu çalışmada yöntem olarak nicel araştırma
yöntemi, teknik olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, sosyal
sorumluluk kampanyalarının Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri üzerinde marka
farkındalığı yaratma ve öğrencilerde satın alma kararı konusunda etkisiz olduğu
görülmüş, bu durumun nedenleri değerlendirilmiştir.
Sosyal sorumluluk kurumsal sosyal sorumluluk sosyal sorumluluk kampanyaları farkındalık marka farkındalığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |