Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Social Responsibility Campaigns in terms of Brand Awareness: The Case of Cumhuriyet University

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 38 - 58, 25.06.2018

Öz



The consumers of today care not
only for themselves but also the community and the environment in which they
are living. Realizing this tendency, the organizations came with the idea of
making campaigns about the problems in the community or about disadvantaged
people. Thanks to the campaigns, the organization get the chance to create
brand awareness on the consumers. The aim of this study is to get the opinions
of young consumers about the social responsibility campaigns and find out
whether these campaigns create brand awareness on these young consumers or not.
In this study, as a method, quantitative method and as a technique, survey is
used.  At the end of the study, it is
found that the social responsibilty campaigns have little effect both on brand
awarenesss and purchase decision of Cumhuriyet University students. 

Kaynakça

  • Aaker, David (1991) Managing Brand Equity. New York: Free Press. Babür Tosun, Nurhan (2014) Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Bartol, Kathryn M. ve Marting, David C. (1994) Management, 2. Ed. New York: McGraw Hill. Boone, Louis .E. ve Kurtz David L. (1999) Management, Fourth Edition, New York: Mc Graw Hill. Crane, Andrew Matten, Dirk ve Spence, Laura (2013) Corporate Social Responsibility: Readings and Cases in a Global Context, London: Routledge. Dalton, John ve Croft, Susan (2003) Managing Corporate Reputation. London: Thorogood Publishing. Demirtaş, Mine (der.) (2015) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, İstanbul: Der Yayınları. Farmer, Richard ve Dickerson, Hogue (1985) Corparate Social Responsibility. 2. Ed. Lexington Books. Gürel Boran, Tuğçe (2011) Türkiye’den Uygulama Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Beta Yayınları. Keller, Kevin Lane (1993) “Conseptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity”, Journal of Marketing, V. 57, No. 1, pp. 1-22. Kotler, Philip ve Lee, Nancy (2013) Kurumsal Sosyal Sorumluluk. (Çev.) Sibel Kaçamak, İstanbul: MediaCat Yayınları. Laurent, Gilles Kapferer Jean-Noel and Roussel, Françoise (1995) “The Underlying Structure of Brand Awarenesss Scores”, Marketing Science,, V. 14, No. 3, pp. 170-179. L’Etang, Jacquie (2009) Public Relations: Consepts, Practice and Critique, Los Angelos: SAGE Publications. Macdonald, Emma ve Sharp, Byron (2003) “Management Perceptions of the Importonce of Brand Awareness as on Indication of Advertising Effectiveness”, Marketing Bulletin, No. 14, pp. 1-11. Manne, Henry G. ve Wallich, Henry M. (1972) The Modern Corporation and Social Responsibility, American Enterprise Institute for Public Policy Research. Peltekoğlu, Filiz Balta (2012) Halkla ilişkiler Nedir. 8. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Pringle, Hamish ve Thompson, Marjorie (2000) Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Marka Yaratmak. Çev. Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat, İstanbul: Scala Yayıncılık. Tığlı, Mehmet Pirtini, Serdar ve Çelik, Candan (2007) “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Genç Tüketicilerin Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, C. 7, No. 27, s.83-93. Türkman, Kerem. (2013) KSS Yalanını Bırakın, Gerçeklerle Yüzleşin: Dünyayı Şirketler Kurtaracak. BrandAge. No. 52. Uztuğ, Ferruh (2005) Markan Kadar Konuş. 3. Baskı. İstanbul: MediaCat Yayınları.

Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka Farkındalığı Bağlamında Değerlendirilmesi: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 38 - 58, 25.06.2018

Öz



Artan küreselleşme ve gelişen
teknoloji kuruluşların kâr elde etme amacını değiştirmese de, bu amacı gerçekleştirme
yollarını değiştirmeyi gerekli kılmaktadır. Günümüz tüketicisi hem kendisi hem
de içinde yaşadığı toplum ve çevre için faaliyetlerde bulunan, yaşam kalitesini
yükseltecek kampanyalar yürüten kuruluşları tercih etmektedir. Kuruluşlar da bu
talep doğrultusunda toplumda eksiklik olarak görülen veya dezavantajlı olarak
atfedilen gruplar için çeşitli kampanyalar organize etmektedir. Bu şekilde
kuruluş hem topluma olan sorumluluğunu yerine getirmiş olmakta hem de markası
için farkındalık yaratma olanağı elde etmektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal
sorumluluk kampanyalarına ilişkin genç tüketicilerin düşüncelerini ortaya
koymak ve kampanyaların onlar üzerinde marka farkındalığı yaratıp yaratmadığını
saptayarak değerlendirmektir. Bu çalışmada yöntem olarak nicel araştırma
yöntemi, teknik olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, sosyal
sorumluluk kampanyalarının Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri üzerinde marka
farkındalığı yaratma ve öğrencilerde satın alma kararı konusunda etkisiz olduğu
görülmüş, bu durumun nedenleri değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, David (1991) Managing Brand Equity. New York: Free Press. Babür Tosun, Nurhan (2014) Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Bartol, Kathryn M. ve Marting, David C. (1994) Management, 2. Ed. New York: McGraw Hill. Boone, Louis .E. ve Kurtz David L. (1999) Management, Fourth Edition, New York: Mc Graw Hill. Crane, Andrew Matten, Dirk ve Spence, Laura (2013) Corporate Social Responsibility: Readings and Cases in a Global Context, London: Routledge. Dalton, John ve Croft, Susan (2003) Managing Corporate Reputation. London: Thorogood Publishing. Demirtaş, Mine (der.) (2015) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, İstanbul: Der Yayınları. Farmer, Richard ve Dickerson, Hogue (1985) Corparate Social Responsibility. 2. Ed. Lexington Books. Gürel Boran, Tuğçe (2011) Türkiye’den Uygulama Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Beta Yayınları. Keller, Kevin Lane (1993) “Conseptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity”, Journal of Marketing, V. 57, No. 1, pp. 1-22. Kotler, Philip ve Lee, Nancy (2013) Kurumsal Sosyal Sorumluluk. (Çev.) Sibel Kaçamak, İstanbul: MediaCat Yayınları. Laurent, Gilles Kapferer Jean-Noel and Roussel, Françoise (1995) “The Underlying Structure of Brand Awarenesss Scores”, Marketing Science,, V. 14, No. 3, pp. 170-179. L’Etang, Jacquie (2009) Public Relations: Consepts, Practice and Critique, Los Angelos: SAGE Publications. Macdonald, Emma ve Sharp, Byron (2003) “Management Perceptions of the Importonce of Brand Awareness as on Indication of Advertising Effectiveness”, Marketing Bulletin, No. 14, pp. 1-11. Manne, Henry G. ve Wallich, Henry M. (1972) The Modern Corporation and Social Responsibility, American Enterprise Institute for Public Policy Research. Peltekoğlu, Filiz Balta (2012) Halkla ilişkiler Nedir. 8. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Pringle, Hamish ve Thompson, Marjorie (2000) Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları İle Marka Yaratmak. Çev. Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat, İstanbul: Scala Yayıncılık. Tığlı, Mehmet Pirtini, Serdar ve Çelik, Candan (2007) “Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Genç Tüketicilerin Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, C. 7, No. 27, s.83-93. Türkman, Kerem. (2013) KSS Yalanını Bırakın, Gerçeklerle Yüzleşin: Dünyayı Şirketler Kurtaracak. BrandAge. No. 52. Uztuğ, Ferruh (2005) Markan Kadar Konuş. 3. Baskı. İstanbul: MediaCat Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Karayel Bilbil

Ömer Aydınlıoğlu

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karayel Bilbil, E., & Aydınlıoğlu, Ö. (2018). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka Farkındalığı Bağlamında Değerlendirilmesi: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5(1), 38-58.