Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel kanun ve teori kavramlarına, bu kavramların öğretimine ve öğretim programlarındaki yerine ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Ege bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf toplam 15 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından ilgili alan yazın incelenerek hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde tümevarımsal içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda tüm öğretmen adaylarının bilimsel teori ve kanunları net olarak ifade edemedikleri ve bu kavramlara ilişkin kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adayları bilimsel kanun ve teorilere fen bilimleri öğretim programında yer verilmesi gerektiğini vurgularken; kendilerini bu kavramları öğretmede yetersiz gördüklerini ifade etmişlerdir. Bu kavramların öğretiminde tüm öğretmen adayları öğrencilerin aktif rol aldığı öğrenme yaklaşımlarını, yöntemlerini ve tekniklerini belirtirken; bu tekniklerin nasıl kullanacağına ilişkin bilgilerinin olmadığına ilişkin görüş bildirmişlerdir. Ulaşılan bu sonuçlardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 4 |