Bu çalışmada, okul öncesi
çocukların sözlü ve sözsüz etkileşimlerine ve anlatım özelliklerine dayalı
sosyal-duygusal öğrenme davranışlarının, dijital öyküleme etkinlikleri
aracılığıyla nasıl bir değişim gösterdiği incelenmiştir. Çalışma,
sistematik gözleme dayalı olarak çocuk davranışlarının değişimi ve gelişimiyle
ilgili nitel verilerin elde edildiği boylamsal bir
araştırmadır. Çalışma grubunu, dört uygulama anaokulunda gerçekleştirilen
ve her biri ortalama 15 ders oturumu süren üç dijital öyküleme projesine
katılan 48-60 aylık toplam 55 çocuk oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar
tarafından geliştirilen ve çocukların sosyal-duygusal öğrenme davranışlarının
kaydedildiği gözlem gridiyle ve öğretmenlerin açıklama ve anekdot kayıtlarıyla
elde edilmiştir. Veriler, betimsel ve grafiksel tekniklerle çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda dijital öykülemenin, çocukların sosyal-duygusal öğrenme
davranışlarına önemli katkılar getirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4 |