Bu
araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı fen
derslerini nasıl planlayıp, uyguladıklarını tespit etmek, bu süreçte ne tür
zorluklarla karşılaştıklarını belirlemek ve verilen eğitim aracılığıyla bu
zorlukları aşmalarını sağlayıp, uygulamalarını iyileştirmektir. Eylem
araştırması deseninin kullanıldığı bu araştırmanın katılımcıları “Öğretmenlik
Uygulaması” dersini alan iki öğretmen adayıdır. Veriler dokuman analizi,
görüşme ve gözlem yöntemleriyle toplanmış, betimsel olarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın bulgularına göre, araştırmanın başında katılımcıların öğretim
programlarını kullanmaya yönelik bilgi eksikleri bulunmaktadır. Kavram
yanılgılarının önemi hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen, ders planlama ve
uygulama aşamasında öğrencilerin yanılgılarını göz ardı etmektedirler. Ayrıca
çoğunlukla öğretmen merkezli öğretim yöntem ve teknikleri tercih ettikleri
belirlenmiştir. Katılımcılar aldıkları eğitimlerle bu zorlukların üstesinden
gelmeyi çoğunlukla başarmışlardır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen
adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı ders planlama ve uygulama hakkındaki
bilgi ve becerileri gelişmiştir. Öğretmen adaylarının eğitiminde uygulamaya
dayalı eğitimlere sıklıkla yer verilmesi ve karşılaştıkları sorunlar hakkında
tartışma yapılarak çözümler üretilmesi önerilmektedir.
Yapılandırmacı kuram öğretmen adayı eğitimi eylem araştırması
The aim of this study is two-fold:
first, it is aimed to define how pre-service teachers plan and implement their
lessons based upon constructivist theory; and second, to identify what kind of
problems they encounter in order to help them enhance their implementations
towards constructivist-orientation by assisting them in overcoming these
difficulties via delivered training. The study is designed as an action
research with the participation of two pre-service teachers taking “Teaching
Practice” course. Data was gathered through document analysis, interviews and
observation and analysed using descriptive statistics. According to the
findings, participants have lack of knowledge on using teaching programs at the
beginning of the study. Although they were aware of the importance of
misconceptions, they ignored students’ possible misconceptions during planning
and practice. Furthermore it was found that they frequently preferred teacher-centred
teaching methods and techniques. Following the training, participants were
observed to have overcome most of the difficulties. According to results of the
study, pre-service teachers’ planning and teaching skills and knowledge about
constructivist theory have improved. The findings suggest that teacher training
programs need to include implementation-oriented teaching practices while
providing room for teacher trainees to voice and discuss the problems they
encounter during these practices.
Constructivism pre-service teacher education action research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |