Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Primary School Teachers\' Views About Practice of New Turkish Primary Education Curriculum

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 3, 635 - 658, 26.06.2013

Öz

Teacher is the main factor at instruction of the new Turkish primary education curriculum. Teacher is the one who will understand the new primary education curriculum, practice it in the learning teaching process and assess the results. In this context, the aim of this study is to analyze the primary school teachers’ views about the new primary education curriculum which has been in practice since the 2005-2006 academic year. The participants of the study are 13 elementary school teachers who were selected randomly from two schools, selected by means of the convenience sampling method. Interview technique and semiconstructed interview forms are used. In the research, main and sub categories are determined. The main categories are arrangement, approaches, teacher, indoor/outdoor activities, learning environment, assessment, collaboration and evaluation of curriculum. The results of research about new curriculum show that the process of in-service training is short and inadequate and teachers faced many problems at first. Moreover, it was found that teaching materials are inadequate and although the diversity of practices used in process assessments is a positive quality, as those practices require too much stationery job and time and teachers are not equipped with the knowledge about the application of some scales of those practices, they cannot be used. Additionally, teachers stated that new primary education programs bring innovation and new approaches are positive. It is suggested that studies about the new elementary curriculum can be prepared with participation of teachers, students, tutors, directors and inspectors.

Kaynakça

  • Acat, B. M. ve Uzunkol, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 1-27, [Online]: http: esosder.com adresinden 14 Nisan 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 77-94.
  • Akyol, H. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 93-108). Ankara: Sim Matbaası.
  • Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim programlarının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 343-361). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 231-238). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlk okuma ve yazma programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 122-135). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. 4. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Collins, A. (2005). Yeni Türkçe öğretim programına göre öğrenme-öğretme ortamının düzenlenmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 220230). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Çelenk, S. (2005). Yeni ilk okuma yazma öğretim programının değişik öğretim yaklaşımlarının ışığında değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 109-121). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Çiftçi, F. (2005). İlk okuma ve yazma programını ve öğretiminin değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 146-158). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretme sanatı. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (1998). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Kardeş Kitap ve Eğitim Reformu Girişimi. (2005). Yeni öğretim programlarını inceleme ve değerlendirme raporu. [Online]: http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/mufredat_raporu.doc adresinden 10 Nisan 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar öğretim programlarını değerlendirme toplantısı (Eskişehir) sonuç bildirisi. [Online]: http://ilkogretimonline.org.tr/vol5say1/sbildirge%5B1%5D.pdf adresinden 2 Mart 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 299-310). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Ersoy, A. (2007). İlköğretim programının (1-5. Sınıflar) uygulamasına ilişkin aile görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(2), 753-763.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 339-384.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. ve Karacaoğlu, C. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 17-40). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Güneş, F. (2005). Niçin ses temelli cümle yöntemi? Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 136-145). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Kalaycı, N. (2000). 1968 sonrası gelişmeler. (Editör: Atilla Tazebay) İlköğretim programları ve gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. (2005). Fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla ilgili değerlendirme. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 283-298). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Karagözoğlu, G. (2005). Eğitim sistemimizde reform çalışmalarına genel bakış. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 3-6). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2. Cilt (s. 249-260). 14-16 Nisan Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Küçükahmet, L. (2005). 2004 Hayat bilgisi programının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 373-381). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Kutlu, Ö. (2005). Yeni ilköğretim programlarının “öğrenci başarısındaki gelişimi değerlendirme” boyutu açısından incelenmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 64-71). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • MEB. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2005). Yeni programlarla ile ilgili açıklamalar. [Online]: http://ttkb.meb.gov.tr/index800.htm adresinden 15 Eylül 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Özdaş, A., Tanışlı, D., Köse, N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005). Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 239-255). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Sever, S. (2005). 2004 öğretim programında Türkçe öğretimi anlayışı. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 177-192). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Sezgin, S. İ. (1994). Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. (Üçüncü Baskı) Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak, Ö. (2005). İlk okuma öğretiminde ses temelli cümle yöntemiyle çözümleme yönteminin karşılaştırılması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 159-176). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Tekışık, H. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 1115). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Tertemiz, N. (2000). Cumhuriyet döneminde ilköğretim. (Editör: Atilla Tazebay) İlköğretim programları ve gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türkoğlu, A. ve Sarı, M. (2006). Cumhuriyetten günümüze program geliştirme çalışmaları. (Editör: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alparslan Durmuş) Türkiye’de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. (Dördüncü Baskı) Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Yapıcı, M. ve Leblebicier, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 21 Nisan 2010 tarihinde indirimiştir.
  • Yaşar, Ş. (2005). Sosyal bilgiler programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 329-342). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 51-63). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin

Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 3, 635 - 658, 26.06.2013

Öz

Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında temel unsuru öğretmen oluşturmaktadır. Yeni ilköğretim
programlarını anlayıp, öğrenme öğretme sürecine uygulayacak ve sonuçları değerlendirecek olan öğretmendir.
Bu bağlamda çalışmanın amacı, 2005-2006 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanan yeni ilköğretim
programlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel yöntemden
yararlanılmış ve uygun örnekleme tekniği ile belirlenen iki ilköğretim okulundan 13 sınıf öğretmenin katılımıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada görüşme tekniği ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmada temel ve alt kategoriler belirlenmiştir. Temel alınan kategoriler ise hazırlık, yaklaşımlar, öğretmen,
sınıf içi/dışı etkinlikler, öğrenme ortamı, değerlendirme, işbirliği ve program değerlendirme kategorileridir.
Araştırma sonunda, öğretmenlere verilen hizmet içi eğitimin kısa süreli ve yetersiz olduğu, başlangıçta sorun ve
sıkıntıların yaşandığı, öğretim materyallerinin yetersiz olduğunu, süreç değerlendirme uygulamasındaki
çeşitliliğin olumlu ancak, kırtasiyecilikten, zaman alması ve bazı ölçekler hakkında bilginin olmamasından
dolayı uygulanamadığı bulunmuştur. Bunun yanında öğretmenler, yeni ilköğretim programlarının yenilik
getirdiği ve yeni yaklaşımların olumlu olduğunu belirtmişlerdir. Yeni ilköğretim programlarının okul bazında ve
öğretmen, öğrenci, veli, yönetici ve müfettişlerin katılımıyla araştırmaların yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Acat, B. M. ve Uzunkol, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 1-27, [Online]: http: esosder.com adresinden 14 Nisan 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 77-94.
  • Akyol, H. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 93-108). Ankara: Sim Matbaası.
  • Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim programlarının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 343-361). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 231-238). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlk okuma ve yazma programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 122-135). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. 4. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Collins, A. (2005). Yeni Türkçe öğretim programına göre öğrenme-öğretme ortamının düzenlenmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 220230). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Çelenk, S. (2005). Yeni ilk okuma yazma öğretim programının değişik öğretim yaklaşımlarının ışığında değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 109-121). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Çiftçi, F. (2005). İlk okuma ve yazma programını ve öğretiminin değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 146-158). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretme sanatı. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (1998). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Kardeş Kitap ve Eğitim Reformu Girişimi. (2005). Yeni öğretim programlarını inceleme ve değerlendirme raporu. [Online]: http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/mufredat_raporu.doc adresinden 10 Nisan 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar öğretim programlarını değerlendirme toplantısı (Eskişehir) sonuç bildirisi. [Online]: http://ilkogretimonline.org.tr/vol5say1/sbildirge%5B1%5D.pdf adresinden 2 Mart 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 299-310). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Ersoy, A. (2007). İlköğretim programının (1-5. Sınıflar) uygulamasına ilişkin aile görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(2), 753-763.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 339-384.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. ve Karacaoğlu, C. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 17-40). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Güneş, F. (2005). Niçin ses temelli cümle yöntemi? Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 136-145). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Kalaycı, N. (2000). 1968 sonrası gelişmeler. (Editör: Atilla Tazebay) İlköğretim programları ve gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. (2005). Fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla ilgili değerlendirme. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 283-298). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Karagözoğlu, G. (2005). Eğitim sistemimizde reform çalışmalarına genel bakış. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 3-6). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 2. Cilt (s. 249-260). 14-16 Nisan Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Küçükahmet, L. (2005). 2004 Hayat bilgisi programının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 373-381). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Kutlu, Ö. (2005). Yeni ilköğretim programlarının “öğrenci başarısındaki gelişimi değerlendirme” boyutu açısından incelenmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 64-71). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • MEB. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2005). Yeni programlarla ile ilgili açıklamalar. [Online]: http://ttkb.meb.gov.tr/index800.htm adresinden 15 Eylül 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Özdaş, A., Tanışlı, D., Köse, N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005). Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 239-255). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Sever, S. (2005). 2004 öğretim programında Türkçe öğretimi anlayışı. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 177-192). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Sezgin, S. İ. (1994). Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. (Üçüncü Baskı) Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak, Ö. (2005). İlk okuma öğretiminde ses temelli cümle yöntemiyle çözümleme yönteminin karşılaştırılması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 159-176). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Tekışık, H. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 1115). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Tertemiz, N. (2000). Cumhuriyet döneminde ilköğretim. (Editör: Atilla Tazebay) İlköğretim programları ve gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türkoğlu, A. ve Sarı, M. (2006). Cumhuriyetten günümüze program geliştirme çalışmaları. (Editör: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alparslan Durmuş) Türkiye’de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. (Dördüncü Baskı) Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Yapıcı, M. ve Leblebicier, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 21 Nisan 2010 tarihinde indirimiştir.
  • Yaşar, Ş. (2005). Sosyal bilgiler programı ve öğretimi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 329-342). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (s. 51-63). 14-16 Kasım Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halük Ünsal

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ünsal, H. (2013). Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(3), 635-658.
AMA Ünsal H. Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İOO. Eylül 2013;12(3):635-658.
Chicago Ünsal, Halük. “Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”. İlköğretim Online 12, sy. 3 (Eylül 2013): 635-58.
EndNote Ünsal H (01 Eylül 2013) Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online 12 3 635–658.
IEEE H. Ünsal, “Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”, İOO, c. 12, sy. 3, ss. 635–658, 2013.
ISNAD Ünsal, Halük. “Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”. İlköğretim Online 12/3 (Eylül 2013), 635-658.
JAMA Ünsal H. Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İOO. 2013;12:635–658.
MLA Ünsal, Halük. “Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 3, 2013, ss. 635-58.
Vancouver Ünsal H. Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İOO. 2013;12(3):635-58.