Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Learning Strategies and Time Management Skills Used by Teacher Candidates

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 3, 822 - 835, 26.06.2013

Öz

The purpose of the research is to determine the relation between learning strategies and timemanagement skills used by teacher candidates. For this purpose, 243 teacher candidates participated in the research which has been designed according to the relational screening model. In this research, in order to obtain data, “Learning Strategies Scale” and “Time Management Scale” have been used. In the analysis of the data, one way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient have been utilized. As a result of the analyses conducted, it has been determined that there are significant differences between learning strategy utilization of teacher candidates and time-management skills with respect to their departments. Furthermore, different relation levels have been observed among the scores of subdimensions of Learning Strategies Scale and sub-dimensions of Time Management Inventory of teacher candidates.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının personel yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Açıkgöz Ü, K. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Andıç, H. (2009). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Başak, T., Uzun, Ş. ve Arslan, F. (2008). Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TAF Prev Med Bull. 7(5), 429-434.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirtaş, H. ve Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki, Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2 (1), 1Eldeleklioğlu, İ. (2008). Ergenlerin zaman yönetimi becerilerinin kaygı, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi. İlköğetim Online, 7 (3), 656-663, [Online]: http://ilkogretim online.org.tr adresinden 18 Şubat 2012 tarihinde indirilmiştir
  • Erdul, G. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Güven, M. (2008). Development of learning strategies scale: Study of validation and reliability. World Applied Sciences Journal. 4 (1), 31-36.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı yükseköğrenim kurumlarında farklı öğrenme stillerine sahip olan öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzey. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Abant.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi (16. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Macan, T. H. (1994). Time management: Test of a Process Model. Journal of Applied Psychology. 79 (3), 381-3
  • McKeachie, W. J., Pintrich, P. R. & Lin, Y. G. (1985). Teaching learning strategies. Educational Psychologist, 20 (3), 153-160.
  • Özden, Y. (2002). Öğrenme ve öğretme. (4. Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Saban, A.İ. ve Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 9 (1), 1Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (3), 519-540.
  • Şen, B. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Taşdemir, A. ve Tay, B. (2007). Fen bilgisi öğretiminde öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının akademik başarıya etkileri, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 173-1
  • Tektaş, M. ve Tektaş, N. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 221-229.
  • Tunçer, B. K. ve Güven, B. (2007). Öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derse ilişkin tutumları üzerine etkisi. Yüzüncü Yıl
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, IV (II), 1-20. Vural, L. (2011). Öğretmen adaylarının çalışmalarında yaşadıkları öğrenme sorunları ve kullandıkları öğrenme stratejileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 46-65.
  • Weinstein, C. E. & Mayer, R. E. (1985). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock. (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 315-327). NewYork: Macmillan.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 3, 822 - 835, 26.06.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri ile zaman yönetimi becerileri
arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama modeline uygun olarak desenlenen
araştırmaya 243 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile
Zaman Yönetimi Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans
analizinden ve Tukey testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının öğrenme
stratejilerini kullanma durumları ile zaman yönetimi becerilerinde öğrenim gördükleri bölümlere göre anlamlı
farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Öğrenme Stratejileri Ölçeği’nin alt boyutları ile Zaman Yönetimi
Envanteri’nin alt boyutları arasında farklı düzeylerde ilişkilerin bulunduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının personel yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Açıkgöz Ü, K. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Andıç, H. (2009). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Başak, T., Uzun, Ş. ve Arslan, F. (2008). Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TAF Prev Med Bull. 7(5), 429-434.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirtaş, H. ve Özer, N. (2007). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki, Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2 (1), 1Eldeleklioğlu, İ. (2008). Ergenlerin zaman yönetimi becerilerinin kaygı, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi. İlköğetim Online, 7 (3), 656-663, [Online]: http://ilkogretim online.org.tr adresinden 18 Şubat 2012 tarihinde indirilmiştir
  • Erdul, G. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Güven, M. (2008). Development of learning strategies scale: Study of validation and reliability. World Applied Sciences Journal. 4 (1), 31-36.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı yükseköğrenim kurumlarında farklı öğrenme stillerine sahip olan öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzey. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Abant.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi (16. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Macan, T. H. (1994). Time management: Test of a Process Model. Journal of Applied Psychology. 79 (3), 381-3
  • McKeachie, W. J., Pintrich, P. R. & Lin, Y. G. (1985). Teaching learning strategies. Educational Psychologist, 20 (3), 153-160.
  • Özden, Y. (2002). Öğrenme ve öğretme. (4. Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Saban, A.İ. ve Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 9 (1), 1Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, H. ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (3), 519-540.
  • Şen, B. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Taşdemir, A. ve Tay, B. (2007). Fen bilgisi öğretiminde öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının akademik başarıya etkileri, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 173-1
  • Tektaş, M. ve Tektaş, N. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 221-229.
  • Tunçer, B. K. ve Güven, B. (2007). Öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derse ilişkin tutumları üzerine etkisi. Yüzüncü Yıl
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, IV (II), 1-20. Vural, L. (2011). Öğretmen adaylarının çalışmalarında yaşadıkları öğrenme sorunları ve kullandıkları öğrenme stratejileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 46-65.
  • Weinstein, C. E. & Mayer, R. E. (1985). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock. (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 315-327). NewYork: Macmillan.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Akın

Funda Çıray

Belgin Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akın, Z., Çıray, F., & Sönmez, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 12(3), 822-835.
AMA Akın Z, Çıray F, Sönmez B. Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki. İOO. Eylül 2013;12(3):822-835.
Chicago Akın, Zeynep, Funda Çıray, ve Belgin Sönmez. “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 12, sy. 3 (Eylül 2013): 822-35.
EndNote Akın Z, Çıray F, Sönmez B (01 Eylül 2013) Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online 12 3 822–835.
IEEE Z. Akın, F. Çıray, ve B. Sönmez, “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki”, İOO, c. 12, sy. 3, ss. 822–835, 2013.
ISNAD Akın, Zeynep vd. “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 12/3 (Eylül 2013), 822-835.
JAMA Akın Z, Çıray F, Sönmez B. Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki. İOO. 2013;12:822–835.
MLA Akın, Zeynep vd. “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 3, 2013, ss. 822-35.
Vancouver Akın Z, Çıray F, Sönmez B. Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişki. İOO. 2013;12(3):822-35.