Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Information Technology Teachers' Views About Modular Curriculum: A Case Study in Aydın

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 148 - 157, 26.06.2013

Öz

The aim of this study is to examine the views of information technology teachers working at Vocational High Schools. The sample of the study consisted of seven information technology teachers working in Aydın Province and its districts in 2009-2010 academic year. Semi-structured interview form was used as data gathering tool in this study. The teachers answered a total of 14 questions in about 20 minutes. The qualitative data was analyzed through content analysis process. When the findings of this study are examined, it could be seen that there are crucial problems such as assessment and evaluation process, module content, needs of in-service education, and lack of training materials in modular education. On the other hand, it could be seen that modular education has positive aspects such as providing specializing facilities for teachers. Regarding these results, some possibilities on group implementation process in teaching and learning are also provided through modular education.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O, C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. VI (1), 220-2
  • Alkan, C. (1989). Modüler Programlama ve Türkiye’de Uygulaması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 22 (1), 13-22.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Babaç, H., (2008). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında uygulanan Bilişim Teknolojileri Alanı Modüler Öğretim Sisteminin Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cornford, R, I. (1997). Ensuring Effective Learning from Modular Courses: A Cognitive PsychologySkill Learning Perspective. Journal of Vocational Education and Training. 49 (2), 237-251. De Brujin, E. ve Howieson, C. (1995). Modular Vocational Education and Training in Scotland and The Netherlands: between specificity and coherence. Comparative Education. 31 (1), 83-99.
  • Fer, S. (2000). Modüler Program Yaklaşımı ve Bir Öneri. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-37.
  • Goldschmid, B. ve Goldschmid, L, M (1973). Modular Instruction in Higher Education: A Review. Higher Education. 2, 15-32.
  • Gömleksiz, M, N. ve Erten, P. (2010). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Uygulanan Modüler Öğretim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi(Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy. 5 (3), 1037-1055.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişimde Eylem Araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2 (6), 425-433.
  • Moon, B. (1988). Modular Curriculum. London: Paul Chapman.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen, K. (2009). Modüler Öğretim Sisteminin Getirdiği Uygulamaların Değerlendirilmesi: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Bir Alan Araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 1 (2), 3-18.
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stoica, A. (2003). Vocational Education and Training Reform in Romania and Bosnia-Herzegovina: Strategy, Legislation and Implementation. European Journal of Education. 38 (2), 213-222.
  • Thelen, K. (2007). Contemporary Challenges to the German Vocational Training System. Regulation & Governance. 1. 247-260.
  • Trampusch, C. (2009). Europeanization and Institutional Change in Vocational Education and Training in austria and Germany. Governance: An International Journal of Policy, Administration and Institutions. 22 (3), 369-395.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. www.myk.gov.tr Erişi tarihi:22.01.2012
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara:Seçkin Yayıncılık.

Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 148 - 157, 26.06.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı Endüstri Meslek ya da Teknik Lisede görev yapan Bilişim Teknolojisi öğretmenlerinin modüler eğitim programı hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmaya, 2009- 2010 eğitim-öğretim yılında Aydın ve ilçelerinde görev yapan yedi öğretmen katılmıştır. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenler, toplam 14 sorunun yer aldığı görüşme formunu yaklaşık 20 dakikada yanıtlamışlardır. Ham veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak kodlanmış ve temalar saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ölçme-değerlendirme süreçleri, modül içerikleri, hizmetiçi eğitim, materyal ihtiyacı ile ilgili sorunlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanında modüler eğitim programının öğretmenlerin uzmanlaşmasına olanak sağlaması ve sınıftaki öğrenci sayısının artışı sonucu gerçekleşen grup uygulaması olumlu olarak değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Adıgüzel, O, C. ve Berk, Ş. (2009). Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Yeni Arayışlar: Yeterliğe Dayalı Modüler Sistemin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. VI (1), 220-2
  • Alkan, C. (1989). Modüler Programlama ve Türkiye’de Uygulaması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 22 (1), 13-22.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Babaç, H., (2008). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında uygulanan Bilişim Teknolojileri Alanı Modüler Öğretim Sisteminin Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cornford, R, I. (1997). Ensuring Effective Learning from Modular Courses: A Cognitive PsychologySkill Learning Perspective. Journal of Vocational Education and Training. 49 (2), 237-251. De Brujin, E. ve Howieson, C. (1995). Modular Vocational Education and Training in Scotland and The Netherlands: between specificity and coherence. Comparative Education. 31 (1), 83-99.
  • Fer, S. (2000). Modüler Program Yaklaşımı ve Bir Öneri. Milli Eğitim Dergisi, 147, 21-37.
  • Goldschmid, B. ve Goldschmid, L, M (1973). Modular Instruction in Higher Education: A Review. Higher Education. 2, 15-32.
  • Gömleksiz, M, N. ve Erten, P. (2010). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Uygulanan Modüler Öğretim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi(Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy. 5 (3), 1037-1055.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişimde Eylem Araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2 (6), 425-433.
  • Moon, B. (1988). Modular Curriculum. London: Paul Chapman.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen, K. (2009). Modüler Öğretim Sisteminin Getirdiği Uygulamaların Değerlendirilmesi: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Bir Alan Araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 1 (2), 3-18.
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stoica, A. (2003). Vocational Education and Training Reform in Romania and Bosnia-Herzegovina: Strategy, Legislation and Implementation. European Journal of Education. 38 (2), 213-222.
  • Thelen, K. (2007). Contemporary Challenges to the German Vocational Training System. Regulation & Governance. 1. 247-260.
  • Trampusch, C. (2009). Europeanization and Institutional Change in Vocational Education and Training in austria and Germany. Governance: An International Journal of Policy, Administration and Institutions. 22 (3), 369-395.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. www.myk.gov.tr Erişi tarihi:22.01.2012
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara:Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taner Arabacıoğlu

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arabacıoğlu, T. (2013). Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online, 12(1), 148-157.
AMA Arabacıoğlu T. Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması. İOO. Mart 2013;12(1):148-157.
Chicago Arabacıoğlu, Taner. “Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online 12, sy. 1 (Mart 2013): 148-57.
EndNote Arabacıoğlu T (01 Mart 2013) Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online 12 1 148–157.
IEEE T. Arabacıoğlu, “Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması”, İOO, c. 12, sy. 1, ss. 148–157, 2013.
ISNAD Arabacıoğlu, Taner. “Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online 12/1 (Mart 2013), 148-157.
JAMA Arabacıoğlu T. Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması. İOO. 2013;12:148–157.
MLA Arabacıoğlu, Taner. “Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 1, 2013, ss. 148-57.
Vancouver Arabacıoğlu T. Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinin Modüler Eğitim Programına İlişkin Görüşleri: Aydın İlinde Bir Durum Çalışması. İOO. 2013;12(1):148-57.