Bu araştırmada ilköğretim öğrencilerinin zorbalık statüleri (zorba, kurban, zorba/kurban ve karışmayanlar) ve cinsiyetlerine göre okul yaşam kalitesi algıları ele alınmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin zorba ve kurban olma eğilimlerinin okul yaşam kalitesinin boyutları tarafından ne düzeyde açıklandığı, cinsiyet farklılıkları da dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırmaya 4.- 7. sınıfa devam eden 569 öğrenci (284 kız, 285 erkek) katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Zorba ve Kurban Belirleme Ölçeği-Çocuk Formu (Pişkin ve Ayas, 2007) ile Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği (Sarı, 2007) kullanılmıştır. Regresyon analizi sonucunda Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği alt ölçeklerinden alınan puanların zorba ve kurban olmayı anlamlı düzeyde yordadığı ve regresyon modelinin hem kızlar hem de erkekler için anlamlı olduğu belirlenmiştir
The aim of this study is to determine the role of quality of school life in predicting participation in
bullying and victimization. In addition, students’ perceptions of quality of school life were investigated in terms of
their bullying status (bully, victim, bully/victim, not involved) and gender. The sample consisted of 569 participants
(284 girls and 285 boys) recruited from 4th, 5th
, 6
th and 7th grades. Child Form of Bully and Victim Determination
Scale (Pişkin and Ayas, 2007) and Quality of School Life Scale (Sarı, 2007) were used as data collection tools.
Results of regression analysis showed that the sub-scales of the Quality of School Life Scale predicted students’
bullying and victimization levels significantly and the regression model is significant for both female and male
students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 4 |