Araştırma, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerini ve ÖSS’’de öğretmenlik mesleğini seçme nedenlerini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Çalışma 2008–2009 akademik yılı bahar döneminde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği, Okul öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 921 kız ve 323 erkek toplam 1244 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçları şunlardır: Kız öğretmen adayları, erkek öğretmen adaylarına göre daha fazla oranda,yerleştirme tercihlerinin ilk sekiz sıralık kısmında şu an öğrenim gördükleri bölümü tercih etmişlerdir.. Öğretmen adayları şu an öğrenim gördükleri alanları yerleştirme tercihlerinde % 54 ve üst ilk sekiz arasında tercih etmişlerdir. Öğretmen adaylarının mezun oldukları lise türü genel lise, süper lise ve anadolu lisesi, kız meslek lisesi, öğretmen lisesidir. Öğretmen adaylarının alanlarını seçme nedenleri; “öğretmenlik mesleğini sevmemden dolayı” “iş garantisi olmasından dolayı”, “öğretmenlik mesleğinin idealimdeki meslek olmasından dolayı”, “mecburiyetten/ ÖSYM sınav sisteminden dolayı” öğrenim gördükleri alanlarını seçmişlerdir
Öğretmenlik mesleği öğretmen adayının özellikleri İlköğretim Bölümü
The study aims to explain the personal information of pre-service teachers and their reasons for
selecting the teaching profession at university. The study has been conducted on elementary education pre-service
teachers at Canakkale Onsekiz Mart University in the spring term of the academic year 2008-2009. The research
group consisted of 921 females and 323 males, with a total of 1244 pre-service teachers. The findings are as follows:
Female pre-service teachers preferred their current departments among their first eight preferences during the
university placement. Types of school from which pre-service teachers graduated are general high school, super
(foreign language intensive) high school, and Anatolian high school, vocational high school for girls, and teacher
high school. Pre-service teachers’ reasons for choosing their current department are enjoying teaching, having an
employment guarantee, teaching being their ideal occupation and the examination system of OSYM (Student
Selection and Placement Center).
Teaching profession characteristics of pre-service teachers department of elementary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 3 |