Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim I. kademe (büyüme döneminin fantezi ve ilgi basamağındaki) öğrencilerine meslekleri tanıtma sürecinde okul psikolojik danışmanları ve öğretmenlerin uymaları gereken temel kriterleri belirlemek ve bu kriterlere uygun olarak bazı meslekleri tanıtmaktır. Bu temel kriterleri belirlerken, Super’ın çocuklukta kariyer gelişimi modeli, Piaget’nin bilişsel gelişim kuramı ve Erikson’un psikososyal gelişim kuramı doğrultusunda çalışmanın hedef grubu olan 6-11 yaş arasındaki ilköğretim I. kademe öğrencilerinin gelişim özellikleri belirlenmiş ve bu bilgiler dikkate alınarak beş meslek (veterinerlik, mimarlık, hemşirelik, gazetecilik, avukatlık) tanıtılmıştır. Ayrıca meslekleri tanıtma uygulamalarını yaparken öğretmenlerin ve okul psikolojik danışmanlarının dikkate almaları gereken teorik bilgiler ve ilkeler açıklanmıştır. İlköğretim I. kademede 1-5. sınıflar için her sınıf düzeyine göre geliştirilen bu meslek tanıtım etkinlikleri örnek olarak sunulmuş olup okul psikolojik danışmanları tarafından çeşitli mesleklere göre çalışmada açıklanan teorik bilgiler ve ilkeler dikkate alınarak etkinliklerin çoğaltılması ya da aynı etkinliklerin farklı meslek tanıtımları için uyarlanması önerilmiştir
The main purpose of this study is to determine the main criteria which should be considered by school counselors
and teachers while introducing careers. These basic criteria have been defined based on Super's career development of child
theory, Piaget's cognitive development theory and Erikson's psychosocial development theory. Careers such as Nurse,
veterinarian, lawyer and journalist have been introduced according to the defined criteria. Also some theoretical information and
principles which school counselors and teachers need to follow while they are introducing careers have been explained. These
career description activities which were developed according to each grade level of 1st- 5th grade students have been presented as
an example in this study. Increasing career description activities and adopting these same activities to different career descriptions
by taking into account the theoretical information and principles explained by school counselors and teachers is suggested.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1 |