Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının sözel, tablo, şekilsel gösterimler ve grafikler arasında geçiş yapabilme becerilerini tespit etmektir. Çalışma kapsamında veri toplamak amacıyla tablo, sözel ifadeler ve şekilsel gösterimler ile grafiksel gösterim arasındaki geçişe odaklanan ve üç bölümden oluşan açıklamalı bir başarı testi geliştirilmiş ve 76 sınıf öğretmen adayı uygulanmıştır. Testten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle ifade edilmiş ve ayrıca adayların yaptıkları açıklamalar betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, sözel ifadeden grafiğe geçiş, adayların en başarılı oldukları alan şekilsel gösterimden grafiği geçiş ise en az başarılı oldukları alan olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca adayların verilen grafikler arasından uygun grafiği belirleme konusunda, grafik oluşturmaya göre çok daha başarılı oldukları bununla birlikte verdikleri cevapları bilimsel nitelikte açıklayamadıkları belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine translating skills of teacher candidates between verbal, table,
physical context and graphical representations. The sample of this study was 76 primary teacher candidates. An
achievement test focusing on the multiple representations was devised. The candidates were asked to explain their
answers for the whole test. The results of the study indicated that while the translation from verbal to graphical is the
field in which the teacher candidates were the most successful, the translation from physical context to graphical was
the field they were least successful. The candidates were more successful at determining the right graph among others
than they were at constructing a graph. Also, they couldn’t give scientific explanations for their answers.
Teacher Candidates Multiple Representations Translating Between Representations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1 |