Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarına devam eden ergenlerde görülen davranış problemlerinin anne-baba ve öğretmenden algılanan duygusal istismar ile ilişkisini belirlemektir. Araştırma 247’si kız, 187’si erkek olmak üzere toplam 434 ergen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, “Anne-Baba Genç İlişkiler Ölçeği”, “Algılanan Öğretmen Davranışı Ölçeği” ve “Conners Öğretmen Derecelendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erkek ergenlerin kız ergenlere göre davranış problemlerini daha fazla sergiledikleri belirlenmiştir. Kız ergenlerin annelerinden algıladıkları duygusal istismar düzeyi, erkek ergenlerden daha yüksek bulunurken, erkek ergenler duygusal istismarı öğretmenlerinden kız ergenlere göre daha yüksek düzeyde algılamaktadırlar. Cinsiyet etkisi kontrol edildiğinde, öğretmenden ve anneden algılanan duygusal istismarın ergenlerde davranış problemlerini anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir
The purpose of this study is to determine the interaction between the behavioral problems of
adolescents attending high school and their emotional abuse by the parents and teachers. The study has been
conducted on a total of 425 adolescents, of which 247 were females and 187 were males. “Parents Youth Relationship
Scale”, “The Perceived Teacher Behavior Inventory” and “The Conners’ Teacher Rating Scale” have been employed
within the study. The research revealed that the behavioral problems of boys are more common than the girls.
Compared to boys the emotional abuse from mothers is high among girls. On the other hand, boys perceive the
emotional abuse from teachers on a higher level than girls. Based on the regression analysis where gender was a
control variable, perceived emotional abuse from teachers and mothers had significant contribution to explanation of
behavioral problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |