Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 960 - 970, 26.06.2010

Öz

Bu araştırma; çocuğun bireysel, toplumsal ve kültürel gelişiminde amatör müzik eğitiminin önemini belirlemek ve çocuklar üzerindeki etkisini ortaya koymak, amatör müzik eğitiminin daha etkin yürütülebilmesi için problemlerine değinerek çözüm önerilerinde bulunmak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada; eğitim- müzik eğitimi, amatör müzik eğitimi, çocuk gelişimi ve eğitim ilişkisi irdelenmeye çalışılmış, amatör müzik eğitiminin niçin gerekli olduğu sorusuna cevap aranmıştır. Çocuk gelişimi ve müzik eğitimi ilişkisi, çocuk gelişimi ve amatör müzik eğitimi ilişkisi de araştırmada ele alınan konular arasında yerini almıştır. Bu çalışma ile, çocuklarına amatör müzik eğitimi aldırmakta olan ailelerin, amatör müzik eğitimi süresince çocukları üzerinde gördükleri değişikliklerin tespitine yönelik bir araştırma yapılarak, amatör müzik eğitiminin çocuğun bireysel, toplumsal ve kültürel gelişimlerindeki etkileri öğrenilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda sekiz aileye çocuklarındaki değişiklikleri ifade etmelerine, geniş bir alanda ortaya koymalarına fırsat vermeyi sağlamak üzere yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve karşılıklı görüşmeler yapılmıştır. Yapılan araştırma, 7-12 yaş arası çocukların bireysel, toplumsal ve kültürel gelişimlerinde amatör müzik eğitiminin son derece gerekli ve önemli olduğunu göstermiştir. Ayrıca amatör müzik eğitiminin, çocukların gelişimine katkı sağlamanın yanı sıra, müzik eğitimi konusunda yeterli bilince sahip olmayan Türk aile yapısını ve toplumunu bu yönde bilinçlendirmek açısından da önemli bir işleve sahip olduğunu ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Abeles, F. Harold-F. Hoffer, Charles-H. Klotman (1994). Foundations Of Music Education, Schimer Books. An Imprint of Macmillan Publisshing, New York.
  • Acay, S. (1999). Şarkı Dağarcığı. Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Arslangiray, E. (2006). Avrupa Birliği Müzik Ortamını Doğru Değerlendirmek. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (2007). İnsan ve Davranış-Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Ekiz, D., (2003).Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M.-Akman, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Fenmen, M. (1996). Amatörlük ve Müzikçi Arkadaşlığı. Akt: Say, A. “Müzik Öğretimi” Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Helvacı, Z. (2006). Kültürel Kimlik Bağlamında Müzik Kültürümüz ve AB Süreci. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma Gözlem ve Teknikleri. Tek ışık Aş.,Ankara.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama Değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kütahyalı, Ö.( 1994 ). Müziğin Toplumsal Becerileri. Orkestra Aylık Müzik Dergisi, Sayı 246.
  • Lavignac, A. (1939). Musiki Terbiyesi. Çev: Abdülhalik Derker, Kanaat Kitapevi, İstanbul.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Seyrek, H.-Sun, M. (bkz) Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Mey Müzik Eserleri Yayınları” İzmir.
  • Sun, M. -Katoğlu, M. (1993). Türkiye’nin Kültür Sanat Sorunları. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Tebiş, C. (2006). Türkiye’de Müzik Öğretmenliğine Yönelme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12. Konya.
  • Temiz, E. (2008). Okul Korolarının Öğrencilerin Arkadaşlık İlişkilerine Etkileri ve Gerekliliği Hakkında Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26. Burdur.
  • Türkmen, U. (2007). Afyon İli Müzik Eğitimi Sorunlarında Müzik Eğitimcilerinin (Akademisyen- Öğretmen) Fikir Paylaşımları Çalıştayı. Yayınlanmamış Çalıştay Raporu, Afyonkarahisar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (www.konservatuvar.aku.edu.tr).
  • Uçan, A. (1996). Müzik Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A.(1994). Müzik Eğitimi. Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.

The Importance of Amateur Musical Education in Individual, Social and Cultural Development of a Child, Problems and Suggestions for Solutions

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 960 - 970, 26.06.2010

Öz

This research was carried out to determine the importance of amateur musical education in
individual, social and cultural development of a child and its effect on children, and by analysing the problems,
to suggest solutions to carry out amateur musical education more effectively. The study tried to analyse the
relation between education and music (amateur) education, child development and education, and to answer why
amateur musical education is necessary. The relation between child development and musical education and
child development and amateur musical education are among the subjects in the study. The study also tried to
determine the effects of amateur musical education on individual, social and cultural development of a child
through a research to determine the changes in during the process of amateur musical education provided for
them by their families. In this respect, interview forms were prepared and interviews were conducted with eight
families who were asked to tell about the changes they saw in their children. The research showed that amateur
musical education is very crucial in individual, social and cultural development of children of 7-12 years old. In
addition, the research also showed that besides its contribution to child development, amateur musical education
also has an important function of raising awareness of Turkish families and society about musical education.

Kaynakça

  • Abeles, F. Harold-F. Hoffer, Charles-H. Klotman (1994). Foundations Of Music Education, Schimer Books. An Imprint of Macmillan Publisshing, New York.
  • Acay, S. (1999). Şarkı Dağarcığı. Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara.
  • Arslangiray, E. (2006). Avrupa Birliği Müzik Ortamını Doğru Değerlendirmek. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (2007). İnsan ve Davranış-Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Ekiz, D., (2003).Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M.-Akman, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Fenmen, M. (1996). Amatörlük ve Müzikçi Arkadaşlığı. Akt: Say, A. “Müzik Öğretimi” Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Helvacı, Z. (2006). Kültürel Kimlik Bağlamında Müzik Kültürümüz ve AB Süreci. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu, Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara.
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma Gözlem ve Teknikleri. Tek ışık Aş.,Ankara.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde Planlama Değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kütahyalı, Ö.( 1994 ). Müziğin Toplumsal Becerileri. Orkestra Aylık Müzik Dergisi, Sayı 246.
  • Lavignac, A. (1939). Musiki Terbiyesi. Çev: Abdülhalik Derker, Kanaat Kitapevi, İstanbul.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Seyrek, H.-Sun, M. (bkz) Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Mey Müzik Eserleri Yayınları” İzmir.
  • Sun, M. -Katoğlu, M. (1993). Türkiye’nin Kültür Sanat Sorunları. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Tebiş, C. (2006). Türkiye’de Müzik Öğretmenliğine Yönelme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12. Konya.
  • Temiz, E. (2008). Okul Korolarının Öğrencilerin Arkadaşlık İlişkilerine Etkileri ve Gerekliliği Hakkında Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26. Burdur.
  • Türkmen, U. (2007). Afyon İli Müzik Eğitimi Sorunlarında Müzik Eğitimcilerinin (Akademisyen- Öğretmen) Fikir Paylaşımları Çalıştayı. Yayınlanmamış Çalıştay Raporu, Afyonkarahisar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (www.konservatuvar.aku.edu.tr).
  • Uçan, A. (1996). Müzik Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A.(1994). Müzik Eğitimi. Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Türkmen

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Türkmen, U. (2010). Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri. İlköğretim Online, 9(3), 960-970.
AMA Türkmen U. Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri. İOO. Eylül 2010;9(3):960-970.
Chicago Türkmen, Uğur. “Çocuğun Bireysel Toplumsal Ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri Ve Çözüm Önerileri”. İlköğretim Online 9, sy. 3 (Eylül 2010): 960-70.
EndNote Türkmen U (01 Eylül 2010) Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri. İlköğretim Online 9 3 960–970.
IEEE U. Türkmen, “Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri”, İOO, c. 9, sy. 3, ss. 960–970, 2010.
ISNAD Türkmen, Uğur. “Çocuğun Bireysel Toplumsal Ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri Ve Çözüm Önerileri”. İlköğretim Online 9/3 (Eylül 2010), 960-970.
JAMA Türkmen U. Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri. İOO. 2010;9:960–970.
MLA Türkmen, Uğur. “Çocuğun Bireysel Toplumsal Ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri Ve Çözüm Önerileri”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 3, 2010, ss. 960-7.
Vancouver Türkmen U. Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri. İOO. 2010;9(3):960-7.