Araştırma, ilköğretim yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına olan etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma grubu, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Elmadağ ilçesi Lalahan ve Yaşar Doğu İlköğretim okulları yedinci sınıflarından belirlenmiştir. Araştırma grubunda deney grubundan 30, kontrol grubundan 30 olmak üzere toplam 60 öğrenci yer almıştır. Veri toplama aracı olarak “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler dersinde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının kullanılması geleneksel öğrenme yaklaşımlarına göre öğrencilerin derse yönelik tutumlarını artırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen nitel bulgularında bu sonucu tam anlamıyla desteklediği görülmüştür
This research has been conducted to examine the influence of inquiry-based learning approach on
students’ attitudes towards course in 7th grade social studies course in Primary School. The research group was
selected among seventh grade classes in Lalahan and Yaşar Doğu Primary Schools in Elmadağ District of
Ankara during the education year of 2006-2007. There were 60 students in the research group. “Attitude Scale
Toward Social Studies” and “Interview Form” were used as data collection instruments. This research showed
that inquiry-based learning approach has more positive effects when it is compared to traditional learning
approaches on improving the attitudes toward course of the students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |